Projektant może ruszać z przygotowaniem dokumentacji dla przebudowy ulicy Opolskiej i rozbudowy infrastruktury drogowej na ul. Krakowskiej! Koszt zadania: 3 346 276,50 zł brutto. Biuro projektowe na przygotowanie dokumentacji ma teraz 24 miesiące.
– Podpisaliśmy umowę z wykonawcą projektu dla tego bardzo dużego zadania, podczas którego m.in. chcemy przedłużyć trasę tramwajową z Księża Małego na Księże Wielkie aż za ulicę Brochowską, a więc praktycznie do granic Wrocławia z gminą Siechnice. W ramach tej inwestycji planujemy zająć się również infrastrukturą drogową m.in. przebudową jezdni i rozbudową o relacje skrętne układu skrzyżowań, infrastrukturą rowerową - tu także na ul. Krakowskiej od alei Wielkiej Wyspy, chodnikami, nowymi przystankami, przejściami dla pieszych i zielenią – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Drzew i krzewów miasto planuje nasadzić jak najwięcej, tak aby ulica Opolska nabrała charakteru alejowego. Miasto chce, aby nowa pętla była tramwajowo-autobusowa, a przy niej powstanie park and ride dla kierowców oraz rowerzystów. Na pętli mają w przyszłości zatrzymywać się autobusy elektryczne stąd projektant ma zaplanować rezerwę miejsca dla trafostacji i dla kanałów prowadzących przewody do pantografów.
Na ulicy Opolskiej w pobliżu obecnej pętli powstanie drugi tor. Tak więc na całym odcinku objętym opracowaniem projektant ma przewidzieć dwukierunkowe wydzielone torowisko tramwajowo-autobusowe po jednej stronie ul. Opolskiej.
W sumie pas drogowy objęty planowaną inwestycją to blisko 3 km. Nowego torowiska ma powstać 2,3 km. – Nie ma jeszcze decyzji po której stronie powstanie torowisko. Decyzja zostanie podjęta na etapie koncepcyjno-projektowym m.in. po konsultacjach z mieszkańcami – wyjaśnia Wojciech Kaim, kierownik projektu z Wrocławskich Inwestycji.