Most kolejowy w Przemyślu z nagrodą Grand Prix i tytułem najlepszej budowy na Podkarpaciu!

8 godzin temu
Nowy most kolejowy w Przemyślu (Fot. PLK)

Grand Prix i tytuł najlepszej budowy ubiegłego roku na Podkarpaciu zyskał nowy most stalowy w Przemyślu w konkursie „Budowa Roku Podkarpacia 2023”. Nową konstrukcję wybudowano na trasie kolejowej Kraków – Medyka. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom, znaczeniu dla transportu i wpływu na środowisko kolejowy obiekt został doceniony przez kapitułę konkursu.

Most kolejowy w Przemyślu składa się z dwóch sześcioprzęsłowych obiektów o łącznej długości blisko 400 metrów. Został usytuowany między rozsuniętymi elementami zabytkowej przeprawy nad rzeką San. Swoim kształtem nawiązuje do dawnej, charakterystycznej dla miasta konstrukcji. Most wybudowano na linii kolejowej nr 91 Kraków – Medyka. Dzięki inwestycji PLK SA zagwarantowano sprawne i bezpieczne podróże na trasie ważnej w ruchu regionalnym, krajowym i międzynarodowym.

Fot. PLK

– Grand Prix za most kolejowy w Przemyślu w konkursie Budowa Roku Podkarpacia 2023 jest uhonorowaniem naszego przedsięwzięcia. Cieszy fakt wyróżnienia inwestycji jako ważnej dla kolei i regionu. Nagroda świadczy o tym, iż dostrzeżono jej atuty i doceniono efekty naszej pracy – powiedział Piotr Wyborski Prezes Zarządu PLK SA.

Przedsięwzięcie było realizowane według koncepcji, pozwalającej na „rozsunięcie” istniejących przęseł. Dzięki temu powstała nowa, dwutorowa konstrukcja umożliwiająca przejazd pociągów pasażerskich i ciężkich składów towarowych. Przewidziano jednocześnie zachowanie w przestrzeni miasta historycznych elementów mostu kolejowego. W trakcie budowy, która zajęła nieco ponad rok, ruch kolejowy na trasie był utrzymany. Prowadzenie prac i czuwanie nad bezpieczeństwem podróżujących w tym czasie stanowiło duże wyzwanie dla inwestycji, ale zrealizowano ją zgodnie z planem.

Budowa nowego mostu kolejowego w Przemyślu została zrealizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A za blisko 70 mln zł netto w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych, etap II”, współfinansowanego ze środków z UE z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Fot. PLK

Efektem przedsięwzięcia jest poprawa spójności sieci kolejowej, wzrost bezpieczeństwa i konkurencyjności transportu kolejowego.

Idź do oryginalnego materiału