MPK Lublin kupuje 20 nowych trolejbusów. Umowa podpisana, dostawy do 2027 roku

3 godzin temu
Zdjęcie: Trolejbus linii 150


Nowe trolejbusy dla pasażerów

Umowę podpisano w środę, 17 grudnia. Zakup obejmuje 20 standardowych, 12-metrowych trolejbusów, które będą w pełni niskopodłogowe i dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Każdy z pojazdów pomieści 80 pasażerów, w tym 29 na miejscach siedzących.

Nowe trolejbusy zostaną wyposażone m.in. w:

  • klimatyzację,
  • monitoring,
  • głosowe zapowiedzi przystanków,
  • biletomaty,
  • liczniki pasażerów,
  • dodatkowy napęd umożliwiający jazdę bez sieci trakcyjnej,
  • udogodnienia do przewozu rowerów.

Sprawdź, co oferują i czego szukają mieszkańcy Lublina

Sprawdzam

Większe bezpieczeństwo na ulicach

Istotną nowością będą zaawansowane systemy bezpieczeństwa zgodne z normą GSR2. Wśród nich znajdzie się m.in. system wykrywania rowerzystów w martwym polu (BSIS) oraz system ostrzegający kierowcę o obecności pieszych i rowerzystów przed pojazdem podczas ruszania (MOIS).

– Trolejbusy to znak rozpoznawczy Lublina. Zakup nowych pojazdów oznacza wyższy komfort podróży i większe bezpieczeństwo pasażerów – podkreśla prezes MPK Lublin Bogdan Kołciuk.

Ile to kosztuje i kiedy wyjadą na trasy?

Przetarg na dostawę 20 trolejbusów został rozstrzygnięty 1 października. Solaris Bus & Coach zaproponował najkorzystniejszą ofertę – blisko 69 mln zł brutto. Aż 47,6 mln zł pochodzi z dofinansowania unijnego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021–2027.

Zgodnie z umową wszystkie pojazdy mają zostać dostarczone do Lublina do końca pierwszego kwartału 2027 roku.

Zobacz również

MPK Lublin kupuje 20 nowych trolejbusów. Umowa podpisana, dostawy do 2027 roku

Nowe, nieoznakowane radiowozy dla lubelskiej policji. Hybrydowe Kia Sportage niedługo wyjadą na ulice

Nowy rozkład pociągów w woj. lubelskim 2025/2026. Więcej połączeń, krótszy czas przejazdu i nowe trasy

Nowy McDonald’s w Lublinie. Sieć złożyła wniosek o pozwolenie na budowę 10. restauracji w mieście

Lublin stawia na elektromobilność

– To kolejny krok w stronę czystego i przyjaznego miasta. Inwestycje w zeroemisyjny transport realnie poprawiają jakość życia mieszkańców – mówi Tomasz Fulara, zastępca prezydenta Lublina ds. inwestycji i rozwoju.

Obecnie MPK Lublin dysponuje 99 trolejbusami, a średni wiek tej części floty wynosi 9 lat. Po zakończeniu realizacji wszystkich zakontraktowanych dostaw udział pojazdów zeroemisyjnych w taborze miejskiego przewoźnika przekroczy 41 procent.

Lublin pozostaje jednym z zaledwie trzech miast w Polsce, w których funkcjonuje sieć trolejbusowa – i wszystko wskazuje na to, iż jeszcze długo się to nie zmieni.

Idź do oryginalnego materiału