Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie (MZA) i Solaris Bus & Coach podpisały umowę na zakup kolejnych 50 sztuk przegubowych autobusów bateryjnych. Jest to kolejne zamówienie na elektryczne Solarisy złożone przez stołecznego operatora w ostatnich tygodniach. Dostawy nowo zakupionych pojazdów zostaną zrealizowane w drugiej połowie 2026 roku.
Decyzja ta wpisuje się w dążenia Warszawy do ograniczenia emisji zanieczyszczeń w transporcie miejskim. Przedmiotem podpisanej umowy jest 50 przegubowych autobusów elektrycznych z napędem modułowym.

Solarisy Urbino 18 electric dla stolicy
Zamówione pojazdy to model Solaris Urbino 18 electric. Autobus ten charakteryzuje się modułową konstrukcją napędu, która pozwoliła na rozproszenie komponentów układu napędowego, w efekcie czego wyeliminowano wieżę silnika i powiększono przestrzeń pasażerską. Całość baterii umieszczono na dachu, wykorzystując w ten sposób zaoszczędzoną powierzchnię.
Każdy z autobusów dla Warszawy zostanie wyposażony w baterie Solaris High Energy o pojemności ponad 700 kWh. Ładowanie pojazdów będzie odbywać się poprzez gniazdo plug-in.
Rozwój floty zeroemisyjnej MZA
Współpraca Solarisa i MZA Warszawa sięga 1997 roku. W ostatniej dekadzie stołeczny operator systematycznie rozbudowuje swoją flotę o pojazdy bateryjne. Dotychczas Solaris dostarczył do MZA Warszawa 1350 autobusów, w tym 163 elektryczne.
Po realizacji dwóch najnowszych zamówień (wraz z wcześniejszą decyzją zakupową na 79 bateryjnych Solarisów ), po ulicach stolicy Polski będzie kursować łącznie blisko 300 bezemisyjnych Solarisów Urbino electric.

3 dni temu







![Łódź. Trwa montaż systemu kontroli wjazdu na Piotrkowską [zdjęcia]](https://www.transport-publiczny.pl/img/2025102707293620251027SystemKontroliWjazduPiotrkowskafotDSiwak.jpg)





