Nad Młynówkę wraca „żółty mostek”. Na Piastowskiej będzie ruch wahadłowy

2 godzin temu

„Żółty mostek” w Opolu jest w remoncie od wiosny. Zabytkowa konstrukcja przeszła kompleksową modernizację w hali firmy POM Krapkowice. W tym celu wiosną nastąpił demontaż konstrukcji. Część elementów konstrukcji przeszła odnowę z wykorzystaniem metod z drugiej połowy XIX wieku, kiedy to powstał most w obecnej formie. Teraz jego elementy wracają na swoje miejsce. A to będzie się wiązać z ograniczeniami w ruchu.

Jak informuje Miejski Zarząd Dróg w Opolu, prace i związane z nimi utrudnienia będą miały dwa etapy. Pierwszy będzie od strony ulicy Zamkowej. W nocy z 17 na 18 września drogowcy zamkną wyjazd z ulicy Minorytów w tę drogę.

– Sama ulica Zamkowa będzie wyłączona z ruchu do przejścia dla pieszych na wysokości rynku – zapowiada Mariusz Chałupnik, rzecznik MZD.

Drogowcy planują przywrócić tam ruch w czwartek 18 września około godz. 16.00.

Ruch wahadłowy na ulicy Piastowskiej w Opolu – powodem montaż Mostu Zamkowego

Te zmiany nie dotkną jednak zbyt dużej liczby kierowców. Od czasu, jak Most Zamkowy zniknął, służy ona głównie jako miejsce do parkowania samochodów.

Za to w drugim etapie powrotu „żółtego mostku” do Opola trzeba liczyć się z poważnymi utrudnieniami. W piątek 19 września w okolicach godziny 18.00 drogowcy wprowadzą bowiem ruch wahadłowy na ulicy Piastowskiej w Opolu.

„Wahadło” obejmie – jadąc od strony Zaodrza – odcinek od początku lewoskrętu w ul. Zamkową (i tak wyłączonego z ruchu od wiosny) do krańca wysepki przy przystanku autobusowym „Piastowska”.

Ruch wahadłowy na ulicy Piastowskiej w Opolu regulować będzie sygnalizacja świetlna. Światła na przejściu dla pieszych będą wyłączone. Drogowcy przeniosą też wspomniany przystanek do zatoki parkingowej na wysokości Urzędu Wojewódzkiego.

– Zakończenie działań w tym etapie planujemy na niedzielę 21 września na godziny popołudniowe -mówi Mariusz Chałupnik.

Rzecznik MZD zaznacza, iż koniec montażu Mostu Zamkowego nad Młynówką nie oznacza finału inwestycji.

– Przed wykonawcą jeszcze szereg działań na miejscu. To m.in. malowanie oraz dostosowanie układu drogowego – wylicza.

Finał prac za kilka tygodni. Inwestycja kosztowała ponad 5 mln zł.

***

Odważne komentarze, unikalna publicystyka, pasjonujące reportaże i rozmowy – czytaj w najnowszym numerze tygodnika „O!Polska”. Do kupienia w punktach sprzedaży prasy w regionie oraz w formie e-wydania

Idź do oryginalnego materiału