Na co dzień ułatwi dojazdy do pracy i szkoły, a latem wypady nad wodę – to nowy przystanek Repczyce na kolejowej mapie Podlasia
Od 15 grudnia, wraz z wejściem w życie nowego rocznego rozkładu jazdy, mogą z niego korzystać podróżni. Inwestycje PLK SA z „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025” zmniejszają wykluczenie komunikacyjne we wschodniej części województwa.
Pociągi regionalne jadące z Czeremchy do Białegostoku zatrzymują się w nowym miejscu – na przystanku Repczyce w gminie Kleszczele, który powstał przy wsi i zalewie o tej samej nazwie.
– Zbudowaliśmy wysoki peron, z którego łatwiej wsiada się do pociągów. Jest wszystko, co niezbędne w podróży – wiata, ławki, tablice informacyjne i ekologiczne oświetlenie LED. Tak jak na innych peronach, także tutaj zapewniony jest dostęp dla osób o ograniczonej mobilności – jest antypoślizgowy chodnik i ścieżki naprowadzające – informuje Tomasz Łotowski z zespołu prasowego PKP PLK SA.
– Pamiętaliśmy także o podróżnych dojeżdżających do pociągu własnym transportem – zbudowaliśmy cztery miejsca parkingowe, w tym jedno dla osób niepełnosprawnych. Rowerzyści mogą skorzystać ze stojaków. Częścią inwestycji była też modernizacja pobliskiego przejazdu kolejowo-drogowego, który został wyposażony w sygnalizację świetlną, co zwiększy bezpieczeństwo. Łączny koszt prac to ok 2 mln zł – dodaje Tomasz Łotowski.
Bliżej i wygodniej
Inwestycje przystankowe PLK SA zmniejszają wykluczenie komunikacyjne i zapewniają lepsze warunki podróżowania.
– Podczas ich planowania uwzględniamy komunikacyjne potrzeby mieszkańców oraz głosy lokalnych samorządów. Tak było w przypadku Repczyc. Dojazd koleją do miejsca letniego wypoczynku nad zalewem był oczekiwany od dawna. Na tej samej linii kolejowej z Czeremchy do Białegostoku, w odpowiedzi na społeczne zapotrzebowanie, rok temu powstał także nowy przystanek Gregorowce Południowe.
Repczyce zamykają pulę piętnastu przystanków kolejowych w regionie, które zyskały lepszy standard dzięki inwestycjom z aktualnej edycji programu przystankowego – informuje Tomasz Łotowski.
Prace objęły pięć lokalizacji na linii Białystok – Czeremcha i dziesięć na trasie Sokółka – Suwałki. Uzupełnieniem inwestycji jest budowa siedmiu parkingów. Łączny koszt prac w ramach programu w województwie to około 28,2 mln zł.