Z wnioskiem o podjęcie pilnych działań, zmierzających do przeprowadzenia remontu drogi powiatowej przebiegającej przez Budno, zwrócił się do władz gminy Goleniów radny Artur Panek. Szanse na rychłą realizację inwestycji są znikome.
Według A. Panka, a trudno tej ocenie odmówić słuszności, z dużą dozą pewności można stwierdzić, iż szosa pomiędzy Podańskiem a Drogą Wojewódzką nr 113, to w tej chwili najbardziej zdegradowana technicznie droga powiatowa na terenie gminy Goleniów. Jej nawierzchnia jest po prostu w stanie agonalnym, stąd radny zawnioskował do burmistrza Krzysztofa Sypienia o wystąpienie do Starostwa Powiatowego w Goleniowie z wnioskiem o przeprowadzenie jej renowacji, a także o rozważenie możliwości udzielenia przez Gminę Goleniów powiatowi dotacji celowej na opracowanie dokumentacji technicznej inwestycji.

Dodać należy, iż niekoniecznie wiele z owych wniosków wyniknie, bo powiat regularnie otrzymuje podobne apele i petycje, a zdecydowaną ich większość kwituje stwierdzeniem, iż w jego budżecie brakuje środków na realizację inwestycji drogowych.
Podkreślić należy, iż Wydział Dróg Powiatowych i Inwestycji zarządzając tak długą i różnorodną siecią dróg (ponad 600 km dróg w Gminach: Maszewo, Goleniów, Przybiernów, Stepnica, Nowogard oraz Osina), musi zaplanować zadania priorytetowe, biorąc pod uwagę możliwości ich finansowania oraz możliwości pozyskania środków zewnętrznych z krajowych bądź unijnych programów. Sieć dróg powiatowych wymaga znacznych nakładów, a posiadane środki nie wystarczają na pokrycie wszystkich potrzeb, stąd też remonty poszczególnych odcinków dróg, są realizowane sukcesywnie w miarę posiadanych środków, napisano niedawno w odpowiedzi na petycję dotyczącą modernizacji drogi Zielonczyn – Miękowo.
Do goleniowskiego starostwa w tym roku trafiła też między innymi petycja w sprawie remontu drogi Goleniów – Lubczyna.