Kilka tygodni temu pojawił się pomysł i odpowiedni wniosek, a teraz przyszedł czas na oficjalne ogłoszenie. GKS Tychy zaproponował konkurs na najlepszy klubowy marketing w Tauron Hokej Lidze. Trójkolorowi” złożyli stosowne pismo do prezesa PZHL, które zostało pozytywnie rozpatrzone. Uchwała została przyjęta, a to oznacza, iż w przyszłym sezonie zacięta rywalizacja będzie nie tylko na tafli.
Głównymi założeniami konkursu jest promocja spotkań Tauron Hokej Ligi i zwiększenie rozpoznawalności hokeja wśród kibiców. Naszym zdaniem klubowa rywalizacja zmotywuje wszystkie drużny do jeszcze większej aktywności i wprowadzi promocję dyscypliny na zdecydowanie wyższy poziom. Cieszymy się, iż nasz pomysł spotkał się z bardzo pozytywną reakcją ze strony środowiska hokejowego i przede wszystkim władz związku. Oczywiście naszym celem jest zwycięstwo. Przypomnę tylko, iż GKS Tychy odnosił sukcesy już na arenie międzynarodowej, wygrywając CHL Marketing Award, a sezon później zajmując drugie miejsce – zaznacza Krzysztof Trzosek, rzecznik prasowy GKS-u Tychy, pomysłodawca projektu.
Klub składający aplikację musi zawrzeć w niej konkretne informacje oraz dane. Prezentacja powinna być oparta na slajdach, składających się z następujących elementów:
- opis danej akcji marketingowej
- dokumentacja fotograficzna lub filmowa (zdjęcia z akcji lub wideo do filmu na YouTube)
- do jakiego grona odbiorców dotarła dana akcja marketingowa
Najlepszą aplikację wybierze niezależne jury w skład którego wejdą:
- Przedstawiciel PZHL
- Trzech niezależnych ekspertów z branży pr/marketingu. Mogą to być przedstawiciele agencji lub wykładowcy
- Dwóch dziennikarzy zajmujących się na co dzień Tauron Hokej Ligą
Konkursowe jury w trakcie oceny aplikacji zwróci szczególną uwagę w oparciu o następujące kryteria:
- ilość akcji przeprowadzonych przez dany klub w trakcie całego sezonu
- rzeczywiste rezultaty: do jakiego grona odbiorców dotarły dane działania promocyjne oraz jaki były ich odbiór przez kibiców
- działania aktywizujące kibiców przed meczem oraz w jego trakcie
- akcje promocyjne na ulicach miasta, które dotarły do nowego grona odbiorców
- działania kreatywne w social mediach, wykraczające poza standardowe schematy
Konkurs zostanie rozstrzygnięty do 30 dni po rozegraniu ostatniego meczu w sezonie.
Nagrodą w konkursie jest przygotowany przez Instytut Monitorowania mediów raport wizerunkowy dla danego klubu oraz czek o wartości 5000 zł ufundowany przez sponsora.