Nerwy pasażerów MPK Łódź. Dublujące się kursy uprzykrzają im życie

1 godzina temu

Piątka i jedynka już po zmianach

Pani Emilia podróżuje do pracy z Chojen do Śródmieścia.

- Wsiadam na przystanku Kilińskiego - Przybyszewskiego. Wysiadam na Tuwima. Cieszyłam się, gdy tramwaj wrócił na całą ul. Kilińskiego, na dodatek to nie tylko jedynka, ale również piątka. Do niedawna rozkłady jazdy tych linii w weekendy praktycznie się nie różniły. Od kilku tygodni jest jednak lepiej

- relacjonuje kobieta.

Mieszkańcy Bałut narzekają z kolei na rozkłady 3 i 65 na Łagiewnickiej w kierunku centrum. Różnica wynosi tam 3 minuty poza szczytem w tygodniu i od 1 do 4 minut w weekendy.

Więcej przykładów podał w swojej interpelacji radny Kosma Nykiel (Łódź Cała Naprzód). To na przykład 2 i 14 na Dąbrowskiego w stronę centrum, 80 i 99 z Retkini aż do Struga, poza tym 2, 3 i 11, 8 i 16 z Teofilowa w niedzielę, 6 i 19 z Chojen w stronę centrum.

"Takie rozwiązanie jest nieefektywne zarówno z punktu widzenia pasażerów, jak i optymalizacji kosztów funkcjonowania komunikacji miejskiej. Prowadzi do: wydłużenia czasu oczekiwania –pasażerowie, którzy przybyli na przystanek tuż po przejechaniu "pary" autobusów/tramwajów, zmuszeni są czekać znacznie dłużej niż wynikałoby to z częstotliwości kursowania poszczególnych linii"

- zauważa Nykiel.

Jego zdaniem to również marnotrawienie zasobów i obniżenie komfortu podróżowania.

https://tulodz.pl/mpk-lodz/strefa-ciszy-w-tramwaju-niektorych-nie-krepuje-obecnosc-wspolpasazerow/CAS1Rht2BE9UjyTM2Mb5

Będzie korekta, ale czynniki są różne

Na interpelację odpowiedział wiceprezydent Tomasz Piotrowski. Odniósł się w szczegółach do konkretnych przykładów podawanych przez radnego. Tam, gdzie jest to możliwe, rozkład zostanie skorygowany.

"Linie 3 i 7 w dni robocze, w godzinach szczytu, kursują po ul. Przybyszewskiego w takcie ok. 7,5-minutowym. Poza godzinami szczytu zostaną wprowadzone korekty w rozkładach jazdy"

- czytam w odpowiedzi na zapytanie radnego.

Nie wszędzie jest to jednak możliwie. Linie 2 i 14 nie posiadają na przykład synchronizacji na ul. Dąbrowskiego ze względu na obsługę dwóch różnych ciągów głównych (trasy Łódzkiego Tramwaju Regionalnego i trasy W-Z).

Z kolei "wprowadzenie taktu pomiędzy liniami 3 i 65 na Łagiewnickiej możliwe jest, ale przy zmianie kursów w rozkładach jazdy trójki i siódemki".

https://tulodz.pl/mpk-lodz/wazne-zmiany-dla-pasazerow-mpk-na-chojnach-12-linii-bedzie-w-jednym-miejscu-foto/hffgzdTBQRaFOKXlDSca

"Należy jednak podkreślić, iż zmiana spowoduje ingerencję w godziny odjazdów pierwszych i ostatnich kursów obu linii. Korekta ww. rozkładów jazdy zostanie dodatkowo przeanalizowana i w miarę możliwości wprowadzona"

- wyjaśnia wiceprezydent i dodaje, iż w Łodzi wdrażany jest nowy program do układania rozkładów.

Idź do oryginalnego materiału