Nie brakuje chętnych do wożenia kielczan elektrycznymi Solarisami

1 godzina temu
Zdjęcie: Nie brakuje chętnych do wożenia kielczan elektrycznymi Solarisami


Sześć firm chce obsługiwać kieleckie autobusy elektryczne. W przetargu ogłoszonym przez Zarząd Transportu Miejskiego swoje oferty przedstawiło kilku przewoźników. Wśród nich są m.in. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji oraz BP Tour Regio, czyli firmy, które już teraz wożą kielczan. Miasto na całe przedsięwzięcie chce wydać 87,5 mln zł.

Przypomnijmy, iż zgodnie z zapowiedziami władz miasta, produkowane w tej chwili 24 elektryczne Solarisy Electric 12 Urbino, mają wyruszyć na miejskie trasy w maju 2026 roku.

Najtańszą ofertę przygotowała firma BP Tour Regio, która już chce zrealizować to zadanie za 62,3 mln zł. Dalej jest konsorcjum PKS Gostynin i PKS Skierniewice, które przygotowało ofertę o wartości 65 mln zł. Z kolei propozycja MPK Kielce wynosi 67,2 mln zł. Pod uwagę wzięta może być także oferta PKS Tarnobrzeg opiewająca na kwotę 68,5 mln zł. Poza stawką jest natomiast oferta Relobus Transport Polska Sp.zo.o. z Torunia o wartości 87,7 mln zł oraz propozycja konsorcjum firm Przewozy Autobusowe Gryf z Żukowa oraz Robert Opara przewóz osób ze Strawczyna, która wynosi 91,3 mln zł.

Barbara Damian, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Kielcach nie kryje zaskoczenia dużym zainteresowaniem przetargiem. Dodaje jednocześnie, iż największe szanse na podpisanie umowy na obsługę zeroemisyjnych pojazdów ma firma BP Tour Regio z Lublina, która w tej chwili obsługuje należące do miasta Solarisy, kupione w latach 2009-2010.

– Aż cztery oferty mieszą się w założonym budżecie. Wydaje się, iż przetarg uda się rozstrzygnąć przy pierwszym podejściu. W tej chwili najkorzystniejszą ofertę złożyła firma BP Tour Regio. Jednak przed podjęciem decyzji czeka nas cała procedura, związana z analizą i sprawdzeniem dokumentacji – dodaje.

Kielce na zakup oraz dostawę 24 nowych elektrycznych autobusów oraz budowę stacji ładowania wydadzą ponad 80 mln zł. Większość tej kwoty stanowi unijne dofinansowanie, jakie miasto pozyskało z Narodowego Funduszu Ochronny Środowiska i Gospodarki Wodnej. Wkład własny miasta wynosi 1,4 mln zł.



Idź do oryginalnego materiału