Czekasz na okazje w internecie, by obdarować bliskich prezentami na święta? Może po prostu chcesz coś kupić sobie? Dzisiaj możesz mieć utrudnione zadanie. Największy bank w Polsce, wydał komunikat o przewie technicznej. Już się rozpoczęła i potrwa dłużej niż zwykle.
Fot. Shutterstock / Warszawa w Pigułce
PKO Bank Polski opublikował na swojej stronie internetowej istotny komunikat skierowany do wszystkich swoich klientów. W najbliższym czasie pojawią się trudności w dostępie do usług banku. „Jeśli możesz, wykonaj wszystkie ważne transakcje wcześniej” – apeluje bank, przypominając o zbliżających się pracach technicznych.
Prace techniczne w weekend. Tym razem dłużej niż zwykle
Najnowszy komunikat PKO BP dotyczy planowanych prac technicznych, które mają na celu poprawienie jakości świadczonych usług. Na najbliższy weekend bank zaplanował dwie przerwy, podczas których klienci mogą napotkać utrudnienia. Przerwy dotkną m.in. serwisu internetowego iPKO oraz aplikacji mobilnej IKO. „Potrzebujemy czasu w prace techniczne – niektóre nasze usługi będą niedostępne” – poinformowano w komunikacie. Jakie funkcje zostaną ograniczone?
Przerwa techniczna rozpocznie się w niedzielę, 24 listopada, od godziny 00:00 i potrwa do 12:30. W tym czasie niedostępne będą:
- serwis internetowy i telefoniczny iPKO oraz iPKO biznes,
- funkcje otwartej bankowości (Open Banking),
- płatności w internecie Płacę z iPKO.
Bank informuje, iż w trakcie przerwy aplikacja iPKO biznes mobile będzie również niedostępna. Natomiast aplikacja IKO umożliwi wypłaty pieniędzy z bankomatów oraz płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych dzięki BLIKA. Wszystkie karty będą działały w bankomatach oraz sklepach stacjonarnych, jednak w przypadku płatności internetowych z wykorzystaniem zabezpieczenia 3D-Secure dostępna będzie wyłącznie autoryzacja kodem SMS i PIN-em do karty.
PKO BP apeluje do swoich klientów o wykonanie wszystkich ważnych transakcji przed planowaną przerwą, aby uniknąć problemów z dostępem do niektórych usług. Prace techniczne mają na celu poprawienie jakości i bezpieczeństwa usług bankowych, jednak wiążą się z koniecznością czasowego ograniczenia dostępności niektórych funkcji.
PKO Bank Polski jest jednym z liderów rynku bankowego w Polsce, obsługując ponad 12 milionów klientów. Większość z nich, bo 11,3 miliona, to klienci indywidualni. Dla porównania, drugi w rankingu Bank Pekao ma 6,5 miliona klientów, co oznacza niemal dwukrotnie mniejszą liczbę obsługiwanych podmiotów.