Miasto przychyliło się do interpelacji radnego Konrada Wcisło dotyczące poprawy bezpieczeństwa pieszych na niebezpiecznym przejściu dla pieszych w Lublinie. Radny apelował o wprowadzenie sygnalizacji świetlnej lub specjalnej kładki, jednak miasto ma inne rozwiązanie.
Lublin. Propozycje radnego na poprawę bezpieczeństwa na przejściach
Wracamy do sprawy interpelacji miejskiego radnego Konrada Wcisło, który apelował o wprowadzenie zmian na dwóch niebezpiecznych przejściach dla pieszych w Lublinie. Chodzi o przejścia na al. Tysiąclecia, w pobliżu ul. Działkowej, oraz na al. Witosa, w rejonie ul. Rolna Osada. O propozycjach radnego informowaliśmy wcześniej w artykule: Radny apeluje o pilne zmiany na niebezpiecznych przejściach dla pieszych. Tu dochodzi do wielu wypadków i kolizji.
Radny zaproponował, aby na wspomnianych przejściach dla pieszych wprowadzić sygnalizację świetlną lub zbudować specjalne kładki, umożliwiające pieszym pokonanie ruchliwych ulic nad jezdniami. Według radnego takie rozwiązania mogłyby nie tylko ograniczyć liczbę wypadków, ale również poprawić komfort i poczucie bezpieczeństwa zarówno pieszych, jak i kierowców korzystających z al. Tysiąclecia i al. Witosa.
Ograniczą prędkość na al. Tysiąclecia
Na interpelację radnego odpowiedział Tomasz Fulara, zastępca prezydenta Lublina ds. inwestycji i rozwoju.
„Zleciłem podległemu Wydziałowi Zarządzania Ruchem Drogowym i Mobilnością Urzędu Miasta Lublin przeprowadzenie analizy dotyczącej poprawy bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych zlokalizowanych na al. Tysiąclecia, na wysokości ul. Działkowej. Wyniki analizy wskazały, iż adekwatnym działaniem będzie zmniejszenie dopuszczalnej prędkości z 70 km/h do 50 km/h. Niezbędne prace zostaną wykonane do końca bieżącego roku” – poinformował Tomasz Fulara.
Dodatkowo zapowiedział analizę możliwości wprowadzenia dodatkowego oznakowania przejścia dla pieszych na al. Tysiąclecia w rejonie ul. Działkowej.
Natomiast w przypadku przejścia na al. Witosa w rejonie ul. Rolna Osada miasto nie przewiduje kolejnych zmian. Jak wyjaśnił Fulara, na tym odcinku w ostatnim czasie wprowadzono już szereg działań, takich jak ograniczenie prędkości, zastosowanie biało-czerwonego oznakowania poziomego, montaż wyświetlaczy prędkości oraz oznakowanie pionowe na tle z folii fluorescencyjnej.