Nowa kampania edukacyjna warszawskiego ZTM. Oswajamy podróże, czyli komunikacyjny savoir vivre

strefamiast.pl 5 godzin temu
Zdjęcie: Ruszyła nowa akcja edukacyjna WTP


Ludzkie postacie z głowami zwierząt to główny motyw kampanii edukacyjnej „Oswajamy podróże”, która ma uświadamiać warszawiakom, jak podróżować komunikacją miejską bezpiecznie i kulturalnie.

Rocznie Warszawskim Transportem Publicznym podróżuje blisko miliard pasażerów – to tysiące osób każdego dnia. W autobusach, tramwajach, pociągach, na przystankach i stacjach spotykają się pasażerowie w każdym wieku. Stąd pomysł na kampanię edukacyjną „Oswajamy podróże”, którą przygotował Zarządu Transportu Miejskiego. Ma przypominać o kulturze podróżowania, odpowiedzialności za siebie i innych. Aby przejazdy po mieście nie były uciążliwe, warto unikać niewłaściwych zachowań.

– Komunikacja miejska jest dla wszystkich, każdy ma się w niej czuć komfortowo. Warto pamiętać, iż bezpieczeństwo i wygoda podróży zaczynają się od nas samych. Każdy drobny gest, przesunięcie się w głąb pojazdu, wyciszenie telefonu, ustąpienie miejsca sprawia, iż komunikacja miejska staje się bardziej przyjazna. Bardzo często o tym zapominamy i zdajemy się nie zauważać współpasażerów. Często nasze zachowania sprawiają, iż podróż Warszawskim Transportem Publicznym staje się kłopotliwa dla innych. Spróbujmy to zmienić – mówi Katarzyna Strzegowska, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

Kampania została przygotowana z myślą o pasażerach w każdym wieku. Ma budować świadomość i dobre nawyki w komunikacji miejskiej zarówno w zakresie kultury osobistej, jak i bezpieczeństwa podróżowania.

– Komunikacja miejska to wspólna przestrzeń, z której codziennie korzystają tysiące osób. Chcemy przypomnieć, iż każdy z nas ma wpływ na komfort podróżowania. Zwracajmy uwagę nie tylko na uprzejmość i wzajemny szacunek, ale też bezpieczeństwo – wyjaśnia Katarzyna Strzegowska, dyrektor ZTM.

Akcja jest niekonwencjonalna i ma przyciągać uwagę pasażerów. Jej głównym motywem są ludzkie postacie z głowami zwierząt. Kampania realizowana będzie etapami przez kilka miesięcy.

Idź do oryginalnego materiału