Nowa linia metra Finch West LRT ma ruszyć 7 grudnia

bejsment.com 4 godzin temu

Jak podaje 680 NewsRadio Toronto, otwarcie długo wyczekiwanej linii Finch West LRT w północno-zachodnim Toronto planowane jest na 7 grudnia.

Przedstawiciele władz prowincji Ontario poinformowali, iż linia pomyślnie przeszła ostatni etap testów technicznych, tzw. 30-dniowy okres demonstracyjny, który potwierdził pełną gotowość systemu do uruchomienia. Otwiera to drogę do oficjalnego przejęcia projektu przez torontońskie przedsiębiorstwo komunikacyjne TTC.

Zgodnie z komunikatem rządu wydanym w czwartek, TTC przejmie pełną kontrolę operacyjną nad linią 6 Finch West do 3 listopada, po czym ustali ostateczną datę uruchomienia. Do tego czasu operatorzy i personel będą kontynuować szkolenia oraz prace przygotowawcze.

Okres demonstracyjny, rozpoczęty 21 września, był kluczowym etapem weryfikacji – miał wykazać, iż linia funkcjonuje zgodnie z projektem i spełnia wszystkie normy bezpieczeństwa.

Jak podkreślono w oświadczeniu, TTC już od początku września sprawuje operacyjny nadzór nad linią, a w ostatnich miesiącach prowadziło intensywne szkolenia kierowców i personelu. Jednocześnie Mosaic Transit Group, prywatne konsorcjum odpowiedzialne za budowę i utrzymanie infrastruktury, kontynuowało prace wykończeniowe.

Na wiadomość o zakończeniu testów CityNews poprosiło TTC o komentarz. W krótkim oświadczeniu agencja poinformowała, iż pracownicy są „zachęceni” postępami, ale nie potwierdzili jeszcze daty otwarcia.
– Wciąż współpracujemy z naszymi partnerami z Metrolinx i ich kontrahentami, aby zapewnić bezpieczne i niezawodne działanie linii po jej uruchomieniu – przekazano w komunikacie.

Linia Finch West LRT będzie liczyć 18 przystanków i przebiegać głównie wzdłuż Finch Avenue West, łącząc stację metra Finch West przy Keele Street ze stacją Humber College przy Highway 27.

Budowa rozpoczęła się w 2019 roku, a pierwotne plany zakładały zakończenie prac do końca 2023 roku. Przetarg ogłoszono w 2015 roku, jeszcze za rządów liberałów, a umowę podpisano tuż przed objęciem władzy przez Postępowo-Konserwatywną Partię Ontario w 2018 roku.

W ostatnich miesiącach projekt zmagał się z trudnościami, m.in. pozwem związanym ze sporem kontraktowym oraz doniesieniami o pęknięciach w ścianach schronów niektórych stacji. Pomimo tego władze zapewniają, iż wszystkie problemy zostały rozwiązane, a linia jest gotowa do obsługi pasażerów jeszcze w tym roku.

Idź do oryginalnego materiału