Nowy Porsche Macan zaprezentowany! [galeria 120+ zdjęć]

9 miesięcy temu

Po wielu tygodniach i miesiącach kuszenia nas, Porsche w końcu zdjęło kurtynę zasłaniającą nowego Macan. Druga generacja jest zbudowana całkowicie od podstaw na nowej platformie – Premium Platform Electric (PPE) – i na powitanie zaprezentowane warianty Macan 4 oraz Macan Turbo.

Przy konstrukcji Macana zdefiniowane trzy najważniejsze pojęcia, które definiują i opisują charakter brandu – Skupienie, Napięcie i Cel. Finalnie ma być to po prostu najbardziej sportowy samochód w swoim segmencie, który będzie oferował niespotykane wrażenia przede wszystkim dla najważniejszej osoby na jego pokładzie – kierowcy.

Design nowego Macan przypomina miejscami Taycana, jest ewidentną ewolucją swojego poprzednika, jest muskularny, dynamiczny i futurystyczny. Przednie reflektory i tylny pas w dolnej części zderzaka kontynuują trendy, które znamy ze wspomnianego Taycana, a wstawki na bokach nawiązują do starszego brata. Sportowa sylwetka wspomagana gigantycznymi felgami i szerokimi barkami jest znajoma, ale świeża. Mamy też całkowicie nową twarz, z imponującymi skrzelami i obłędny tył. Pomimo, iż to SUV, który prezentuje się dosyć agresywnie, osiągnięto współczynnik oporu Cd na poziomie 0,25 m.in. dzięki Porsche Active Aerodynamics (PAA) oraz innym zabiegom aerodynamiczny. Wymiary nowego modelu to 4,784 mm długości, 1,938 mm szerokości, 1,622 mm wysokości. Rozstawi osi wzrósł o 86 mm do 2,893 mm. Felgi będą oferowane w rozmiarach do 22”.

Elektryczny Porsche Macan będzie początkowo dostępny w dwóch wersjach – Macan 4 oraz Macan Turbo. Pierwszy dostarcza 300 kW / 408 KM mocy oraz 650 Nm, co przeliczyć możemy na przyspieszenie 5,2 s do setki oraz Vmax 220 km/h. Macan Turbo natomiast będzie zapewniał przyspieszenie do 100 km/h w 3,3 s oraz Vmax 260 km/h dzięki oferowaniu aż 470 kW / 639 KM oraz 1130 Nm. W obu przypadkach ta moc osiągana jest z Launch Control i overboostem.

800-woltowa architektura będzie umożliwiała przyjmowania baterii do 270 kW przy odpowiednio mocnych ładowarkach DC, a naładowanie auta od 10 do 80% zajmie 21 min w optymalnych warunkach. Korzystając z ładowarek 400 V, bateria dzielona jest na dwie 400-woltowe dzięki switchowi, celem optymalizacji procesu ładowania. . Jest też wsparcie dla AC przy 11 kW. Macana wyposażono w battery packa o pojemności 100 kWh, z czego 95 kWh jest dostępne dla użytkownika. Rekuperacja umożliwia odzyskiwanie do 240 kW energii.

Zasięg i zużycie energii (WLTP) wynosi, wg danych na styczeń 2024:

  • Macan 4 – od 17,9 do 21,1 kWh/100 km, od 516 do 613 km oraz od 665 do 784 km (miasto).
  • Macan Turbo – od 18,8 do 20,7 kWh/100 km, od 518 do 591 km oraz od 670 do 765 km (miasto).

Bagażnik oferuje, zależnie od wersji i wyposażenia, 540 l przestrzeni ładunkowej, a pod przednią maską zmieścimy dodatkowe 84 l. To daje w sumie 136 l więcej niż u poprzednika. Przy złożonych oparciach tylnych siedzeń możemy uzyskać do 1348 l przestrzeni. Wspomnę jeszcze, iż nowy Macan może ciągnąć przyczepy ważące do 2000 kg.

Wnętrze oczywiście też odświeżono, dzięki czemu pasażerowi z przodu siedzą teraz do 28 mm niżej niż poprzednio, a osoby w tylnym rzędzie 15 mm niżej, jednocześnie mając do dyspozycji więcej miejsca na nogi. Jest HUD z rzeczywistością rozszerzoną (AR), gdzie obraz wydaje się być 10 m przed naszymi oczami i odpowiada ekranowi o przekątnej 87”. Jest też Porsche App Center i mamy wolnostojący zakrzywiony ekran 12,6”, centralny ekran 10,9” oraz opcjonalny ekran dla pasażera, również 10,9”. Całość bazuje na Android Automotive OS, a „Hey Porsche” wywołuje asystenta głosowego.

Modele Macana wyposażone w pneumatyczne zawieszenie (standard w modelu Turbo) wyposażono w PASM i opcjonalnie można również połączyć to ze sprężynami stalowymi, zamiast standardowych dwuzaworowych. Opcjonalnie też możemy zdecydować się na skrętną tylną oś – nowość w Macanie.

Wszystkie te nowości technologiczne przetestujemy dla Was na łamach iMagazine tak szybko, jak będzie to możliwe.

Galeria

Idź do oryginalnego materiału