Nowy przebieg DK9 coraz bliżej realizacji – oferta firmy TPF wybrana jako najkorzystniejsza

carpatiabiznes.pl 1 miesiąc temu
Zdjęcie: nowa droga dk9 przebieg


TPF z najkorzystniejszą ofertą na przygotowanie nowego odcinka DK9 od drogi ekspresowej S74 do obwodnicy Nowej Dęby

Przetarg na wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej (DŚU) został podzielony na trzy części:

  1. Odcinek od drogi ekspresowej S74 do obwodnicy Nowej Dęby (ok. 19 km) – wybór najkorzystniejszej oferty,

  2. Odcinek od obwodnicy Nowej Dęby w m. Komorów do obwodnicy Kolbuszowej (ok. 11 km) – podpisana umowa z wykonawcą,

  3. Odcinek od obwodnicy Kolbuszowej w m. Widełka do węzła Rzeszów Zachód na autostradzie A4 (ok. 14 km) – podpisana umowa z wykonawcą.

Najkorzystniejszą ofertę wybrano na podstawie następujących kryteriów: cena (60 proc.) i kryteria pozacenowe (doświadczenie głównego projektanta drogowego – 20 proc., doświadczenie zespołu geologicznego – 10 proc. i doświadczenie zespołu środowiskowego – 10 proc.). Firma TPF zaoferowała zrealizowanie zadania za kwotę 8 458 117,40 zł w terminie do 24 miesięcy.

Zakres umowy

Umowa obejmuje wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej (DŚU).

W ramach umowy wykonawca będzie odpowiedzialny za przeprowadzenie szczegółowych analiz, takich jak analizy ruchowe, środowiskowe, techniczne i ekonomiczne. Planowane są również wstępne rozwiązania projektowe dotyczące nowego odcinka DK9, w tym sposób połączenia z istniejącymi odcinkami drogi krajowej nr 9 oraz obsługa terenów przyległych.

Cel inwestycji

Droga krajowa nr 9 odgrywa kluczową rolę w transporcie na kierunku północ-południe, będąc główną arterią dla ruchu tranzytowego. Obecny jej przebieg generuje znaczne utrudnienia w ruchu oraz ma negatywny wpływ na obszary zabudowane. Budowa nowego odcinka DK9 pozwoli na ominięcie terenów zabudowanych, co poprawi płynność ruchu tranzytowego i bezpieczeństwo na drodze.

Dodatkowo, poprawi się również komunikacja osobowa na kierunku Rzeszów – Radom, skracając czas podróży i eliminując wąskie gardła, które dotychczas spowalniały ruch pojazdów.

Realizacja inwestycji, wraz z budową obwodnic Nowej Dęby i Kolbuszowej, umożliwi stworzenie ciągłego i efektywnego przebiegu DK9 na terenie województwa podkarpackiego, co w sumie obejmie około 60 km nowej drogi.

Jeśli nie będzie odwołań od wyboru oferty i firma TPF przedłoży gwarancję należytego wykonania umowy, możliwe będzie szybkie podpisanie umowy, co przyspieszy rozpoczęcie realizacji tego strategicznego projektu drogowego.

Idź do oryginalnego materiału