Nowy Sącz zyskał nowy wiadukt kolejowy. Ulica Krakowska otwarta – koniec z korkami i ryzykiem na przejeździe!

3 godzin temu

Przełomowa zmiana na jednej z najważniejszych dróg wjazdowych do Nowego Sącza. Po miesiącach intensywnych prac otwarto nowoczesne, bezkolizyjne skrzyżowanie ulicy Krakowskiej z linią kolejową nr 104. Nowy wiadukt kolejowy zastąpił dawny przejazd z rogatkami, który przez lata stanowił wąskie gardło dla kierowców i zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Nowa ulica, nowa jakość przejazdu

W ramach inwestycji całkowicie przebudowano odcinek ul. Krakowskiej – obniżono poziom jezdni, powstały nowe chodniki i dojazdy do posesji. Teraz samochody przejeżdżają pod torami kolejowymi, bez konieczności czekania na otwarcie szlabanów. Modernizacja objęła blisko 400 metrów drogi. To element szerszego projektu „Podłęże–Piekiełko”, realizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., współfinansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.

Pierwsze auta już pod wiaduktem

Nowa infrastruktura drogowo-kolejowa służy już mieszkańcom. To przełom nie tylko dla kierowców, ale i dla pieszych oraz pasażerów pociągów. Jak zaznacza Mateusz Wanat, Dyrektor Regionu Południowego PLK S.A., inwestycja poprawiła system komunikacji w mieście i znacząco podniosła poziom bezpieczeństwa.

„Alleluja i do przodu!” – ulica Krakowska otwarta

Z euforii nie kryje Patryk Wicher, poseł i jeden z orędowników inwestycji: – Stało się! Ulica Krakowska w Nowym Sączu OTWARTA! To, co kiedyś wydawało się niemożliwe – dziś jest rzeczywistością. Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do realizacji tej inwestycji! Alleluja i do przodu!

To dopiero początek. Rewolucja kolejowa w toku

W sąsiedztwie nowego wiaduktu trwa budowa przystanku Nowy Sącz Chełmiec. realizowane są również intensywne prace na linii kolejowej 104, łączącej Nowy Sącz z Limanową, a w przyszłości także z Krakowem i Zakopanem. Na gotowo czeka już nowy most kolejowy nad Dunajcem. Budowane są kolejne wiadukty – przy ul. Węgierskiej i Zielonej, nowe perony oraz przejścia podziemne.

Główne roboty budowlane w samym Nowym Sączu zakończą się jeszcze w tym roku. Pierwsi pasażerowie skorzystają z nowoczesnej linii kolejowej bocznica Klęczany – Nowy Sącz już w 2026 roku.

Tunel przez góry, szybciej do Zakopanego

Na odcinku Męcina – Mordarka powstaje najdłuższy tunel kolejowy w Polsce, a w Marcinkowicach budowana jest nowoczesna stacja. Modernizowana jest także stacja w Limanowej. Pierwsze pociągi do Rabki-Zaryte ruszą nową trasą już za kilka miesięcy. Docelowo podróż z Krakowa do Nowego Sącza potrwa zaledwie 60 minut, a do Zakopanego – około półtorej godziny.

To prawdziwa rewolucja w regionalnym transporcie – zbliżająca Sądecczyznę do reszty kraju jak nigdy dotąd. Szczegóły i harmonogram inwestycji można śledzić na stronie projektu: www.podleze-piekielko.pl.

Idź do oryginalnego materiału