Krakowskie lotnisko rozpoczyna największe w swojej dotychczasowej historii postępowanie przetargowe. Rozpoczęto procedurę związaną z rozbudową terminalu pasażerskiego w części zachodniej T6.
Nowy obiekt ma powstać pomiędzy obecnym budynkiem, a drogą do wieży kontroli lotów Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.
Aktualnie użytkowany terminal pasażerski ma 55 tysięcy metrów powierzchni użytkowej. Po zakończeniu inwestycji lotnisko zyska dodatkowe 44,5 tysiące metrów kwadratowych powierzchni użytkowej na czterech kondygnacjach. Na parterze zaplanowano halę odbioru bagażu i strefę przylotów non-Schengen. Na pierwszym piętrze będą się mieścić m. in. poczekalnie przedodlotowe do strefy non-Schengen, a także strefa komercyjno-gastronomiczna. Na drugim piętrze – Business Lounge. Kondygnacja podziemna zostanie przeznaczona na szatnie, magazyny i pomieszczenia techniczne.
Nowa strefa kontroli
W części terminalu T6 zaplanowano nową strefę kontroli paszportowych dla strefy non-Schengen – 32 stanowisk kontroli i 10 bramek ABC (do automatycznej kontroli dokumentów) przy PRZYLOTACH oraz 22 stanowiska i 10 bramek ABC przy ODLOTACH.
19 września informacje dotyczące przetargu na „Przebudowę i rozbudowę terminalu pasażerskiego w kierunku zachodnim T6” zostały przekazane do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej. W najbliższy poniedziałek – 22 września zostanie ogłoszony przetarg na wybór generalnego wykonawcy robót budowlanych. Termin składania ofert upłynie 13 listopada 2025 r., co oznacza, iż być może jeszcze w tym roku zostanie zawarta umowa na realizację robót budowlanych.
Planuje się, iż oddanie zachodniej części terminalu mogłoby nastąpić w 2029 r. Cały rozbudowany i zmodernizowany terminal służyłby pasażerom od 2031 r.
Te artykuły mogą Cię zainteresować:
Nie siedź w weekend w domu. W mieście sporo będzie się działo [INFORMATOR]
W niedzielę niektóre ulice w mieście będą chwilowo zamknięte [INFORMATOR]
Przed nami kolejne wspaniałe widowisko plenerowe [WSTĘP BEZPŁATNY]