Nowy wiadukt nad ulicą Krapkowicką w Opolu powstaje od około roku. Wcześniej budowlańcy musieli rozebrać starą konstrukcję. Ta była bardzo problemowa, bowiem przejazd pod torami był bardzo wąski i niski. W przeszłości dochodziło tam do tragicznych wypadków.
Budowa nowego wiaduktu wiązała się z poszerzeniem i pogłębieniem przejazdu pod torami. Samochody będą mogły się tam swobodnie minąć. Pod wiaduktem będą mogły kursować autobusy Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego. Te mają się zatrzymywać na parkingu powstającym w rejonie mostu im. Halupczoka nad Kanałem Ulgi.
Nowy wiadukt nad ulicą Krapkowicką w Opolu. Jest płyta pod mury oporowe
Miejski Zarząd Dróg w Opolu informuje, iż nowy wiadukt nad ulicą Krapkowicką ma za sobą kolejny istotny etap.
– Od strony ulicy Spychalskiego, przy wiadukcie kolejowym, wybetonowana została płyta pod mury oporowe – mówi Mariusz Chałupnik, rzecznik MZD.
– To pierwszy z dwóch etapów prac związanych z powstaniem murów oporowych po tej stronie wiaduktu. Kolejnym będą ściany. Następnie wykonawca zrealizuje dalsze części płyty oraz ścian umacniających konstrukcję drogi przy wiadukcie z elementów prefabrykowanych. To niezwykle istotny element ze względu na pogłębienie przejazdu pod wiaduktem. Droga musi mieć odpowiednie „oparcie” – argumentuje.
![](https://opolska360.pl/wp-content/uploads/2024/01/414466100_766418298858784_6457226809670306422_n.jpg)
Elementem realizowanej przez miasto inwestycji jest rozbudowa ulicy Krapkowickiej. Na około 100-metrowym odcinku od strony ulicy Spychalskiego drogowcy wykonali korytowanie i stabilizację.
Z kolei na liczącym około 600-metrów odcinku od strony Winowa ulica Krapkowicka czeka na ułożenie nawierzchni bitumicznej. Tyczy się to też ścieżki rowerowej. Chodnik drogowcy wykonali bowiem z kostki betonowej.
Termin ukończenia prac to wiosna tego roku. Dodajmy, iż nowy wiadukt nad ulicą Krapkowicką w Opolu powstaje w koordynacji z pracami, jakie pomiędzy stacjami Opole Główne i Opole Zachodnie realizuje spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Te miały być zakończone w 2023 roku. Inwestycja kolejowa ma jednak opóźnienie.
![](https://opolska360.pl/wp-content/uploads/2024/01/414471110_766418272192120_784713855650995371_n-300x300.jpg)
![](https://opolska360.pl/wp-content/uploads/2024/01/414471325_766418258858788_8938216263328708676_n-300x300.jpg)
![](https://opolska360.pl/wp-content/uploads/2024/01/414471261_766418212192126_6806174276078661418_n-300x300.jpg)
![](https://opolska360.pl/wp-content/uploads/2024/01/414474195_766418202192127_3414222299237320311_n-300x300.jpg)
![](https://opolska360.pl/wp-content/uploads/2024/01/414468208_766418188858795_1999373282288414976_n-300x300.jpg)