Chodzi o zagospodarowanie dużego, jasnego korytarza na piętrze Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Jaroszówce – według pomysłów samych uczniów, tak by chcieli oni spędzać tam czas na różnych aktywnościach, ograniczając tym samym korzystanie ze telefonów. Projekt ten rozpoczął się w listopadzie tego roku, a już są jego pierwsze efekty. Dodatkowo do przedsięwzięcia włączono również korytarz na parterze szkoły, w części gdzie uczą się dzieci z młodszych klas.
„Na naszym górnym korytarzu pojawił się nowy sprzęt. „Bokser” stał się pierwszym zakupem w ramach akcji #cojeśliniesmartfon – poinformowała niedawno SP w Jaroszówce na swym portalu internetowym.
A teraz, tuż przed świętami, zrealizowano kolejną część projektu. – Tym razem nasza Rada Rodziców zakupiła piłeczki i „ludziki” do odnowienia naszych piłkarzyków. Zostały one zniesione na dolny korytarz dla młodszych dzieci. Pan Darek planuje już turniej piłkarzyków, do którego wszyscy zaczęli już ćwiczyć. Natomiast na obu korytarzach pojawiły się gry stolikowe – chińczyk i szachy. Praktycznie na każdej przerwie realizowane są rozgrywki – podała SP w Jaroszówce.
Ten nietypowy i bardzo interesujący projekt – wzorowany na pomyśle Szkoły Podstawowej nr 27 im Dzieci Zjednoczonej Europy w Gdańsku – zakłada stworzenie w szkole w Jaroszówce korytarzy/przestrzeni marzeń, gdzie uczniowie z chęcią spędzą czas, angażując się w różne aktywności, zamiast „patrzeć w telefony”.
Wspólna przestrzeń w SP w Jaroszówce jest zagospodarowywana według pomysłów uczniów; w podstawówce odbyły się wcześniej „burze mózgów” w tej sprawie. Jednak nie oznacza to, iż nie można już zgłaszać kolejnych propozycji. – Uczniom przypominamy, iż realizujemy Wasze pomysły – wystarczy napisać podanie do pani dyrektor – zaznacza szkoła w Jaroszówce.
zdjęcia: materiały SP w Jaroszówce