Rozwiązania umożliwią późniejsze przekierowanie ruchu samochodowego na sąsiednią jezdnię w trakcie adekwatnej przebudowy mostu. Od poniedziałku, po porannym szczycie komunikacyjnym, jezdnie w obu kierunkach zostaną zwężone na odcinku od mostu niemal do skrzyżowania z ul. Szyperską. Ruch pojazdów będzie odbywał się wyłącznie po zewnętrznych pasach, natomiast na środkowych prowadzone będą roboty związane z przygotowaniem przejazdów przez torowisko tramwajowe.
Tego samego dnia wyłączone z ruchu zostanie torowisko tramwajowe na moście Chrobrego oraz w ciągu ulic Estkowskiego i Wyszyńskiego. Oznacza to, iż tramwaje nie będą kursować między rondem Śródka a centrum miasta. Szczegółowe informacje dotyczące zmian w komunikacji miejskiej dostępne są na stronie Zarządu Transportu Miejskiego.
Zgodnie z harmonogramem, inwestycja została podzielona na etapy, by utrzymać przejazd przez most po jednym pasie w każdym kierunku. W grudniu planowane jest przełożenie całego ruchu na nitkę południową. Po zakończeniu prac na tej części, wykonawca rozpocznie rozbiórkę i odbudowę nitki północnej.
Podczas robót zachowany zostanie chodnik dla pieszych – najpierw po stronie południowej, a następnie północnej. Przejazd tramwajów nie będzie jednak możliwy aż do zakończenia zasadniczych prac, ponieważ nowa infrastruktura torowa zostanie zlokalizowana na osobnym, trzecim obiekcie mostowym.
W dalszym ciągu zamknięty pozostaje odcinek Wartostrady pod mostem Chrobrego po zachodniej stronie Warty, pomiędzy Starym Portem a Chwaliszewem. Piesi i rowerzyści mogą korzystać z alternatywnej trasy przez ul. Chwaliszewo oraz skrzyżowanie Garbar, Małych Garbar i Estkowskiego.
Poznańskie Inwestycje Miejskie apelują o ostrożność i zwracanie uwagi na zmieniające się oznakowanie w rejonie prowadzonych prac.

10 godzin temu















