Liczący ponad trzy kilometry odcinek trasy Opole – Brzeg, który czeka rozbudowa, jest w okolicy Skorogoszczy. We wrześniu 2024 roku podmyły wody z wezbranej Nysy Kłodzkiej. Przez kilka tygodni na miejscu stał sprzęt wojskowy umożliwiający przejazd DK94 przy zjeździe do Lewina Brzeskiego. Jeszcze w minionym roku drogowcy doraźnie naprawili uszkodzenia, przywracając przejazd. Ale już wtedy planowali gruntowną przebudowę.
Na początku wakacji w opolskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otwarto oferty przetargowe na opracowanie dokumentacji inwestycji. Zgłosiło się 12 podmiotów. Ostatecznie najkorzystniejsza była ta zgłoszona przez Pracownię Projektową PROKOM. Opiewa na blisko 2,3 mln zł.
– Zgodnie z umową, dokumentacja projektowa powstanie do 2027 r. Umowa obejmuje także złożenie wniosków i uzyskanie decyzji środowiskowej oraz decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) – wylicza Agata Andruszewska, rzeczniczka GDDKiA Opole.
Rozbudowa odcinka trasy Opole – Brzeg. Trzy mosty do rozbiórki i wykonania na nowo
Trzykilometrowy odcinek trasy Opole – Brzeg, który czeka rozbudowa, przebiega przez Skorogoszcz i Buszyce.
– Inwestycja obejmuje rozbiórkę istniejących i budowę trzech nowych obiektów mostowych na terenie zalewowym rzeki Nysa Kłodzka – mówi Agata Andruszewska.

Po rozbudowie DK94 na tym odcinku ma mieć wyższą nośność – 11,5 tony na oś.
– W ramach zadania zaplanowaliśmy także budowę dodatkowych jezdni do obsługi ruchu lokalnego – zapowiada pani rzecznik.
Dodajmy, iż od niedawna drogowcy działają na odcinku drogi krajowej nr 45 pomiędzy Zawadą i Jełową. Tam rozpoczęła się zlecona przez GDDKiA Opole rozbudowa, w ramach której także w miejsce obecnych przepraw powstaną nowe. w tej chwili wykonawca pracuje na obwodnicy Węgier i Osowca. Obowiązuje tam ruch wahadłowy.






***
Odważne komentarze, unikalna publicystyka, pasjonujące reportaże i rozmowy – czytaj w najnowszym numerze tygodnika „O!Polska”. Do kupienia w punktach sprzedaży prasy w regionie oraz w formie e-wydania