Opolska linia kolejowa do modernizacji za 100 mln zł. Pociągi pojadą szybciej

19 godzin temu

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiedziała remont 54 kilometrów linii kolejowej łączącej Wrocław z Bytomiem. Kolejarze będą prowadzić prace na odcinku Opole GroszowicePyskowice. Cel to podniesienie standardu podróży i dostosowanie trasy do tego, aby pociągi mogły się nią poruszać z prędkością 160 km/h.

– Na wybranych odcinkach wymienione będą elementy nawierzchni torowej, w tym podkłady kolejowe. Specjalistyczne maszyny podbiją tory i rozjazdy tam, gdzie będzie to konieczne – zapowiada Marta Pabiańska z zespołu prasowego PKP PLK.

– Z myślą o pasażerach prace poprowadzimy tak, by w jak najmniejszym stopniu wpływać na zmiany w komunikacji. Tak długo, jak będzie to możliwe, ekipy będą działać naprzemiennie na jednym, następnie na drugim torze – deklaruje.

Trasa Opole Groszowice – Pyskowice przejdzie remont nie tylko na torach

PKP PLK zapowiada, iż prace na 54 kilometrach torów pomiędzy Groszowicami a Pyskowicami nie skończą się na modernizacji torowiska.

– Zakres umowy przewiduje remonty na 21 obiektach inżynieryjnych. Wiadukty w Toszku, Strzelcach Opolskich i Szymiszowie oraz most w Warmątowicach będą odświeżone i wzmocnione. Odnowionych będzie też kilkanaście przepustów – wylicza.

Bezpieczniej będzie też na 23 przejazdach kolejowo-drogowych.

– Na siedmiu skrzyżowaniach torów i drogi – w Pawłowicach, Ligocie Toszeckiej, Warmątowicach, Malinie i gminie Tarnów Opolski – zamontujemy dodatkowe zabezpieczenia w postaci rogatek. Na wszystkich poprawimy nawierzchnię – zapowiada Marta Pabiańska.

Perony w Ligocie Toszeckiej i Kotulinie czeka przebudowa. Będą miały wysokość dostosowaną do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

– W Strzelcach Opolskich wydłużymy perony do 350 i 450 metrów. Odnowimy tam również przejście pod torami. Wykonamy niezbędne odwodnienie i izolacje. Postawimy nowe ławki, gabloty i wiaty – zapowiada.

Trasa Opole Groszowice – Pyskowice w podwyższonym standardzie ma działać od drugiej połowy 2026 roku. Inwestycja kosztuje 105 mln zł.

***

Odważne komentarze, unikalna publicystyka, pasjonujące reportaże i rozmowy – czytaj w najnowszym numerze tygodnika „O!Polska”. Do kupienia w punktach sprzedaży prasy w regionie oraz w formie e-wydania

Idź do oryginalnego materiału