
– Niech przynosi szczęście drużynie i króluje w tabeli – życzył Ireneusz Fąfawa, prezes zarządu Orlenu. Pasiasty, biało-niebieski herb z charakterystyczną „Petką” był najdłużej obowiązującym znakiem klubu i przez kilkadziesiąt lat towarzyszył zawodnikom i kibicom.
Władze miasta, klubu i kibice od lat zabiegali o możliwość wykorzystywania historycznego herbu. Dzięki konstruktywnej współpracy Orlenu z klubem wieloletnie starania zakończyły się sukcesem. „Petka” ponownie stanie się elementem tożsamości klubu i powróci do swojej pierwotnej funkcji.
– „Petka” była i pozostanie dumą Płocka. Jest ważna dla Wisły i społeczności klubu. Cieszę się, iż w końcu będzie wykorzystywana tak, jak powinna! – podkreśla Ireneusz Fąfara, prezes Orlenu.
Bardzo dobrą współpracę na linii Orlen – Wisła Płock podkreslała Lidia Kołucka-Żuk, dyrektor wykonawcza ds. sponsoringu w koncernie. – Historia i tożsamość klubu są równie ważne jak sukcesy sportowe, dlatego zasługuje on, aby korzystać ze swojego pierwszego, historycznego logotypu. Cieszymy się, iż proces przekazania praw do korzystania przez klub z „Petki” zakończyliśmy w tak ważnym momencie. Wspólnie trzymajmy kciuki za piłkarzy w ich zmaganiach o Ekstraklasę.
Z otrzymanych praw do „Petki” cieszy się także prezes Wisły Płock: – Ten symbol nie tylko przypomina o ważnym etapie w historii klubu, ale również jednoczy pokolenia kibiców – mówił Piotr Sadczuk.
Po powstaniu Petrochemii Płock, jej charakterystycznym znakiem firmowym była stylizowana retorta (naczynie chemiczne) z wpisaną w nie literą „P”. Logotyp został zaprojektowany przez plastyka Witolda Surowieckiego. Od początku swojego istnienia występował najczęściej w biało-niebieskiej kolorystyce. W 1963 roku Mazowieckie Zakłady Rafineryjne i Petrochemiczne zaczęły sponsorować płocki klub piłkarski, a logo zakładów po raz pierwszy pojawiło się w herbie klubu. W 1964 roku otwarto sekcję piłki manualnej, a rok później przemianowano klub na ZKS Wisła (Zakładowy Klub Sportowy). To właśnie wtedy pojawił się znak w pionowe niebiesko-białe pasy, który do dzisiaj z sentymentem jest wspominany przez płockich kibiców. Logo zostało zmienione w 2007 r., gdy Wisła Płock stała się własnością miasta. Dziś „Petka” wraca do płockiego klubu.
Orlen jest sponsorem strategicznym piłkarskiej Wisły Płock od sezonu 2016/2017.
Foto: Orlen