Aż ośmiu wykonawców jest chętnych do budowy wyczekiwanej obwodnicy Skaryszewa. Nowa droga będzie przebiegać po zachodniej stronie miasta.
Rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska informuje, iż obwodnica będzie posiadała jedną jezdnię po jednym pasie ruchu w każdą stronę.
— Dostępność do niej będzie możliwa poprzez trzy skrzyżowania, dwa z istniejącym przebiegiem krajowej „dziewiątki” oraz jedno z drogą wojewódzką 733. Obwodnica planowana jest w nowym śladzie drogi krajowej nr 9, jako droga klasy GP, czyli główna ruchu przyspieszonego — mówi Tarnowska.
Obecnie trwa analiza i ocena wszystkich ofert.
— Zadaniem wykonawcy jest opracowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji oraz wybudowanie obwodnicy Skarszewa wraz z rozbudową drogi krajowej nr 9 od Skarszewa do początku obwodnicy Iłży — tłumaczy Tarnowska.
Rozbudowa krajowej „dziewiątki”
Rozbudowana i podniesiona do parametrów klasy GP będzie również droga krajowa nr 9 pomiędzy Skaryszewem a Iłżą. Przebudowanych zostanie 18 skrzyżowań.
Umowa z wyłonionym wykonawcą zostanie podpisana na początku przyszłego roku.
— Zakładamy, iż umowa z wykonawcą w przypadku braku odwołań zostanie podpisana w pierwszym kwartale 2025 roku. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 36 miesięcy od daty jej zawarcia — dodaje Tarnowska.
Nową i bezpieczną obwodnicą Skaryszewa kierowcy pojadą jesienią 2028 roku