Osoby niepełnosprawne przyrządzały potrawy z Kurtem Schellerem

5 godzin temu
Zdjęcie: 14.03.2025. Kielce. „Wiosenne Warsztaty Kulinarne z Kurtem Schellerem” / Fot. Wiktor Taszłow - Radio Kielce


Kilkudziesięciu uczniów niepełnosprawnych z terenu całego województwa świętokrzyskiego wzięło udział w „Wiosennych Warsztatach Kulinarnych z Kurtem Schellerem”, które odbyły się w piątek (14 marca) w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci i Młodzieży w Kielcach.

Kurt Scheller, to szwajcarski szef kuchni, krytyk kulinarny i założyciel akademii kulinarnej. Był też ekspertem w kilku polskich kulinarnych reality show.

Jak przyznał, dzięki takim warsztatom młodzi ludzie mogą nie tylko się integrować, ale także pogłębiać swoją wiedzę kulinarną.

– To konkurs dla młodych ludzi, dla młodych kucharzy. Ja lubię, jak młode osoby zaczynają swoją przygodę z kuchnią. Dzisiaj poziom wykonania zarówno tatara ze śledzia, jak i tortu jest wysoki. To cieszy – dodał Kurt Scheller.

Marta Jagniątkowska, dyrektor ośrodka informuje, iż uczniowie mieli za zadanie przygotować tatar ze śledzia oraz tort.

– Przyjechała do nas młodzież z kilku świętokrzyskich szkół, m.in. z Pińczowa, Końskich, Starachowic, czy Skarżyska-Kamiennej. Dlatego te warsztaty, to nie tylko możliwość sprawdzenia swoich umiejętności, ale także integracja osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności z różnych ośrodków – przyznała Marta Jagniątkowska.

14.03.2025. Kielce. „Wiosenne Warsztaty Kulinarne z Kurtem Schellerem” / Fot. Wiktor Taszłow – Radio Kielce

W warsztatach udział wziął m.in. Patryk Dziedzic.

– Przyrządzamy tatara ze śledziem. Do niego dodajemy ziemniaki, kapary, kiszonego ogórka, sezam, majonez, musztardę, cebulę oraz szczypiorek. Ja lubię gotować. Mama mnie tego nauczyła, gotuję w domu, także w szkole. Gotowanie sprawia mi satysfakcję – dodał Patryk Dziedzic.

Monika Dziedzic, wicedyrektor ośrodka przyznaje, iż warsztaty są okazją do pokazania, iż dzieci z różnymi rodzajami niepełnosprawności mogą być równie dobrymi pracownikami, jak osoby pełnosprawne.

– Widać, iż niektóre dzieci są zestresowane, ale radzą sobie z tymi emocjami. Nam też zależało na tym, by pokazać, iż uczniowie z różnymi niepełnosprawnościami mają takie same możliwości, jak uczniowie pełnosprawni. Nie trzeba się ich bać, trzeba natomiast dać im szansę. o ile są w odpowiedniej szkole, są odpowiednio edukowani i dostają dobre wskazówki są w przyszłości tak samo wartościowymi pracownikami, jak osoby w pełni zdrowe. To widać dziś właśnie na tych warsztatach – dodała Monika Dziedzic.

Nagrody dla drużyn ufundowała Fundacja „Perspektywy”.




Idź do oryginalnego materiału