Zamkniętych 10 stacji M1. Tak będzie od dzisiejszego wieczora. Metro Warszawskie będzie wymieniało urządzenia sterowania ruchem i podstacji energetycznej.
Metro na dwóch pętlach
Z tego powodu do niedzieli kolej podziemna będzie kursowała na dwóch odcinkach: Młociny-Słodowiec oraz Wilanowska-Kabaty. Wyłączony fragment obsłuży komunikacja naziemna.
Dokładną trasą metra pojedzie autobus ZM1 - w ciągu dnia co 3-4 minuty, wieczorami co 5-7 minut. Będzie też tramwaj 61, ale on - ze względu na brak torowiska w tym miejscu - nie obsłuży odcinka mokotowskiego - z centrum pojedzie na Puławską.
Metro jest podstawą systemu komunikacji miejskiej w Warszawie – korzysta z niego ok. 700 tys. osób dziennie.
Dlaczego nie dało się przełożyć prac na M1?
To jednak nie jedyne utrudnienia dla pasażerów. Od 8 listopada trwają prace remontowe na Dworcu Centralnym. Ruch został przeniesiony m. in. na Warszawę Gdańską, ale teraz nie będzie tam możliwa przesiadka do metra - trzeba korzystać z autobusów lub tramwajów.
Choć to skumulowanie utrudnień, to Maciej Czerski z Metra Warszawskiego wskazuje, iż prace są niezbędne, a to był jedyny dogodny termin na przeprowadzenie remontu.
– Te prace też muszą być skoordynowane z innymi pracami, które są w tym czasie w mieście prowadzone. Niestety to jest akurat ten termin, który rokował najmniejszymi utrudnieniami dla pasażerów. Zdajemy sobie sprawę z prac przy Dworcu Centralnym, nie da się po prostu pewnych utrudnień uniknąć. Ten termin został wybrany jako najkorzystniejszy – wyjaśnia.
„To będzie jakiś koszmar”
Innego zdania są pasażerowie, z którymi rozmawiał nasz reporter.
– To będzie jakiś koszmar. [...] Jest to niewybaczalne – oceniają mieszkańcy Warszawy.
Prace modernizacyjne mają się zakończyć 16 listopada.

1 godzina temu






![Ulica Dobrego Pasterza zamieniła się w plac budowy [ZDJĘCIA]](https://cowkrakowie.pl/wp-content/uploads/2025/11/dobrego-pasterza14-1.jpg)






