Bydgoska Pesa dostarczy do Rail Capital Partners pięć nowych lokomotyw typu Gama 3.0. serii 304. Pojazdy mają trafić w przyszłym roku.
Przedstawiciele Pesy i Rail Capital Partners podpisali umowę, która – jak mówi nam rzecznik bydgoskiego producenta Maciej Grześkowiak – zakłada dostawę pięciu lokomotyw Gama 3.0. serii 304 w 2026 roku. – Projekt będzie realizowany i finansowany w ramach Krajowego Planu Odbudowy – dodaje Grześkowiak. Bydgoska firma zaoferowała RCP elektryczną lokomotywę czteroosiową z nowej generacji Gama 3.0. – Pool taborowy będzie pierwszym klientem, do którego trafią najnowsze lokomotywy bydgoskiego producenta – informuje rzecznik Pesy.
RCP ma już pojazdy z Pesy
Rail Capital Partners ma już w swoim taborze pojazdy, jakie wyprodukowała Pesa. Spółka – jak się dowiadujemy – dysponuje już 66 lokomotywami, z czego 56 to Gamy wyprodukowane przez Pesę. – RCP jako pool taborowy systematycznie zwiększa liczbę pojazdów dzierżawionych przewoźnikom towarowym, a ich klientami są najwięksi przewoźnicy na polskim rynku przewozów towarowych – podkreśla Maciej Grześkowiak.
- Tramwaj PESA Swing oklejony z okazji 20-lecia Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego. Zobacz ZDJĘCIA
Jak podkreślają w bydgoskiej firmie, projekt nowej lokomotywy powstał na bazie dotychczasowych doświadczeń eksploatacyjnych z uwzględnieniem najnowszych rozwiązań technologicznych, ale i oczekiwań rynku. – Jestem przekonany, iż Gama 3.0., gwarantująca bezpieczną, optymalną i przyjazną eksploatację, spotka się z uznaniem klientów RCP – ma nadzieję dyrektor ds. sprzedaży lokomotyw w Pesie Piotr Rościszewski. Przypomina, iż do tej pory, bydgoski producent dostarczył ponad sto lokomotyw. – Największą popularnością, zwłaszcza wśród intermodalnych przewoźników cieszyła się Gama Marathon z modułem dojazdowym – dodaje.
Przypomnijmy, iż lokomotywy typu Gama Marathon w swoim taborze ma m.in. firma CargoUnit.
Gama 3.0. – taka będzie nowa lokomotywa Pesy
Przedstawiciele bydgoskiego producenta odsłonili też nieco kulis, jak wyglądać będą nowe lokomotywy Gama 3.0. – To uniwersalna lokomotywa elektryczna, która przeznaczona jest zarówno do ruchu towarowego, jak i pasażerskiego – opisuje Maciej Grześkowiak, precyzując, iż w zależności od tego, jakie będą oczekiwania zainteresowanych klientów, pojazd może być wyposażony w dodatkowy moduł dojazdowy czy układ dwunapędowy z silnikami elektrycznymi i ekodiesel. – Lokomotywa jest zaprojektowana ze szczególnym naciskiem na ochronę środowiska, energooszczędność, a także komfort pracy maszynistów – zaznacza. Jak słyszymy, Pesa bazowała na dotychczasowych doświadczeniach eksploatacyjnych i sięgnęła po najnowsze rozwiązania technologiczne.
Jednak to nie koniec ambitnych projektów producenta taboru szynowego. – Prowadzimy również prace nad platformą zeroemisyjnych lokomotyw manewrowych w trzech wariantach – mówi Grześkowiak. Tymi wariantami są: wariant bateryjny, wariant ogniwo wodorowe + bateria LTO oraz pantograf + ogniwo wodorowe + bateria. – W ten sposób odpowiadamy na zapotrzebowanie rynku na pojazdy do pracy w „zielonych portach” i terminalach intermodalnych – kończy rzecznik Pesy.