Pierwsza jazda testowa eIntouro dla klientów

1 tydzień temu

Mercedes‑Benz eIntouro, nowy bateryjny autobus międzymiastowy od Daimler Buses, na początku kwietnia ukończył pomyślnie pierwszą jazdę testową u klienta. Przedseryjny prototyp zaliczył około 380-kilometrową jazdę testową na regularnej trasie tak zwanego EUROBUS Rustexpress z Bassersdorfu w Szwajcarii przez Zurych do Europa-Park w Rust w Badenii i z powrotem. Znajdujący się na jego pokładzie przedstawiciele szwajcarskiego przewoźnika EUROBUS i Europa-Park mogli osobiście przekonać się o zaletach w pełni elektrycznego autobusu. Do tej pory EUROBUS obsługiwał Rustexpress autobusami z konwencjonalnym napędem silnikowym, pochodzącymi w głównej mierze od Daimler Buses.

Mirko Sgodda, dyrektor ds. marketingu, sprzedaży i obsługi klienta w Daimler Buses: Przed wprowadzeniem na rynek, wszystkie nowo opracowane typy pojazdów muszą przejść w Daimler Buses bardzo kompleksową fazę testów. Nie inaczej jest też oczywiście z nowym eIntouro. Testy obejmują sprawdzenie adekwatności jezdnych autobusu w najprzeróżniejszych warunkach, jak na przykład podczas niedawnego testu zimowego na kole podbiegunowym, który odbywał się w temperaturach sięgających minus 30°C. Niemniej jednak przeprowadzane są również szeroko zakrojone testy w sytuacjach odpowiadających faktycznej eksploatacji u klientów. Wspólna jazda testowa z EUROBUS, liderem szwajcarskiego rynku, jest pierwszą z wielu, w których eIntouro ma okazję udowodnić swoje osiągi i niezawodność.

Swoją światową premierę eIntouro będzie świętować na targach Busworld w Brukseli w październiku. Rozpoczęcie produkcji planowane jest na rok 2026. Jeden z pierwszych pojazdów seryjnych zostanie następnie wykorzystany do obsługi linii Rustexpress.

Dr Thomas Knecht, właściciel Grupy Knecht, do której należy EUROBUS: Wspólnie z Europa-Park pracujemy nad koncepcjami, które sprawią, iż przejazdy Rustexpress staną się jeszcze bardziej przyjazne dla klimatu. Nasze regularne usługi wahadłowe obejmują trasę o długości od 200 do 300 kilometrów w jedną stronę, po której następuje kilkugodzinny postój. Idealnym wręcz rozwiązaniem będzie wykorzystanie tego czasu postoju poprzez wprowadzenie do obsługi tych tras elektrycznych autobusów międzymiastowych pełniących funkcję autobusów turystycznych. Mercedes-Benz eIntouro to pierwszy autobus elektryczny, który spełnia nasze wymagania pod względem liczby miejsc, wyposażenia, komfortu jazdy i zasięgu. Grupa EUROBUS jest pionierem w zakresie zastosowania autobusów elektrycznych w lokalnym transporcie publicznym i wykorzysta produktywnie swoje know-how na trasach międzymiastowych. Dlatego też jest to rozwiązanie mobilnościowe, do którego podchodzimy z dużym zainteresowaniem.

Podczas jazdy testowej wykazano, iż dwa wysokonapięciowe akumulatory eIntouro o łącznej pojemności 414 kWh zapewniają więcej niż tylko wystarczające rezerwy, aby pokonać pojedyncze trasy o długości liczącej niemal 200 kilometrów, choćby przy włączonym ogrzewaniu lub klimatyzacji, niezależnie od pory roku. Jednocześnie uczestnicy testu byli pod wrażeniem bardzo cichej pracy napędu elektrycznego. Zdaniem jednego z nich przenosi to komfort podróżowania pasażerów na zupełnie nowy poziom.

Idź do oryginalnego materiału