Pierwsze elementy konstrukcji mostów berdychowskich już nad Wartą. Jeden waży 25 ton

7 miesięcy temu

Z Krakowa do Poznania przyjechał pierwszy, ważący 25 ton, element stalowej konstrukcji mostu nad Cybiną. Do jego montażu potrzebny był potężny żuraw o udźwigu aż 450 ton. Tomasz Płóciniczak z Poznańskich Inwestycji Miejskich mówi, iż to dopiero początek. Przywieziony fragment to część łuku mostowego, który ma docelowo ułatwić mieszkańcom przeprawę nad kanałem.

Projekt zakłada powstanie dwóch mostów o długościach 165 i 117 metrów, które będą wyglądać podobnie i spełniać rolę nie tylko użytkową, ale i estetyczną. Konstrukcja jednego z nich dojdzie do 900 ton i będzie składała się z 69 części, z najdłuższym elementem mającym prawie 29 metrów długości. Drugi most ma być jeszcze większy – jego waga osiągnie 1600 ton z 74 częściami konstrukcji.

Prace przygotowawcze, w tym budowa fundamentów, już się zakończyły. Teraz wykonawcy muszą uważać na wysoki stan wody w Warcie, który może wpłynąć na dalsze prace.

Mosty mają połączyć kampus Politechniki Poznańskiej z resztą miasta, ułatwiając mieszkańcom dotarcie na Ostrów Tumski i do centrum. Oprócz mostów, plany obejmują również budowę nowych chodników, ramp i schodów, a także przebudowę ważnego skrzyżowania w pobliżu Politechniki.

To nie tylko kwestia lepszego dojazdu – projekt ma również ożywić południową część Ostrowa Tumskiego, dodając więcej zieleni i miejsc do siedzenia. Wszystko po to, aby mieszkańcy Poznania mieli jeszcze więcej przestrzeni do odpoczynku i rekreacji, a miasto stało się jeszcze bardziej przyjazne dla pieszych i rowerzystów.

Idź do oryginalnego materiału