Od września do stycznia wykonawca intensywnie pracował nad poprawą stanu 13-kilometrowego odcinka trasy. Wymieniono i wzmocniono torowisko, przeprowadzono remont trzech mostów i wiaduktu, a także zabezpieczono ścianę oporową. W ramach inwestycji zamontowano pięć nowych rozjazdów – jeden w Kłodzku i cztery w Polanicy-Zdroju. Dodatkowo przeprowadzono modernizację 19 przejazdów kolejowo-drogowych, poprawiając bezpieczeństwo i komfort podróży.
Do realizacji prac wykorzystano 40 specjalistycznych maszyn kolejowych, które wymieniły aż 20 tysięcy podkładów. Na torach pojawiło się 60 tysięcy ton nowego tłucznia, a także niemal 6 tysięcy metrów kwadratowych siatek antyerozyjnych, chroniących infrastrukturę przed osuwaniem się kamieni.
Wyzwania podczas modernizacji – walka z powodzią
Podczas remontu kolejarze musieli zmierzyć się z nieprzewidzianymi trudnościami. Gwałtowne opady doprowadziły do powod