Pociągiem do Kudowy-Zdroju

3 godzin temu
(Fot. PKP PLK)

Kończymy pierwszy etap zadania „Prace na linii kolejowej nr 309 na odcinku Kłodzko Nowe – Duszniki-Zdrój – rewitalizacja torów wraz z robotami towarzyszącymi – realizacja w latach 2024–2026”, którego realizacja pozwoli na powrót pociągów na trasę Kłodzko – Kudowa-Zdrój. Kolejarze pracowali na 13 km torów między Kłodzkiem Nowym a Dusznikami-Zdrojem. Efektem prac jest możliwość podniesienia prędkości z 60–80 km/h do 120 km/h na wybranych odcinkach oraz bezpieczniejsze przejazdy pociągów na górskiej trasie – informuje PKP PLK.

Od września do stycznia wykonawca poprawiał stan torowiska, trzech mostów, wiaduktu i ściany oporowej. Zamontował pięć rozjazdów – jeden w Kłodzku i cztery w Polanicy. Wykonał również odwodnienie i położył nową nawierzchnię na 19 przejazdach kolejowo-drogowych. Przy użyciu 40 specjalistycznych maszyn kolejarze wymienili 20 tys. podkładów, wysypali 60 tys. ton tłucznia i rozłożyli blisko 6 tys. m² siatek antyerozyjnych zabezpieczających sieć kolejową przed osuwaniem się kamieni.

Drugi etap zadania obejmuje prace związane z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym. Automatyka pozwoli na sprawniejsze i bezpieczniejsze prowadzenie ruchu pociągów. Na stacji Polanica-Zdrój wyeksploatowane mechaniczne urządzenia sterowania zostaną zastąpione nowoczesnymi systemami elektronicznymi. – Poprawi się także poziom bezpieczeństwa na sześciu przejazdach kolejowo-drogowych w powiecie kłodzkim – między Kłodzkiem, Polanicą-Zdrojem i Dusznikami-Zdrojem. Skrzyżowania zostaną wyposażone w dodatkowe sygnalizatory świetlne i dźwiękowe – czytamy w komunikacie prasowym PKP PLK.

Po zakończeniu inwestycji w 2026 roku pociągi pojadą do Kudowy-Zdroju o 10 minut szybciej niż dotychczas.

Idź do oryginalnego materiału