W specjalnym pokoju na parterze budynku podlaskiego NFZ przy ulicy Pałacowej 3, na sali obsługi klientów, można w intymnych warunkach nie tylko nakarmić, ale również przewinąć dziecko. Jest wygodny fotel, przyciemnione światło, intymna atmosfera, przewijak i wszystkie niezbędne środki higieniczne.
NFZ dołącza do akcji społecznej „Miejsce przyjazne karmiącym Matkom”
Białostocka Rada Kobiet wraz z Miastem Białystok doceniła to, oznaczając budynek podlaskiego NFZ specjalną naklejką w ramach akcji społecznej „Miejsce przyjazne karmiącym Matkom”. Dzięki tej akcji powstaje w Białymstoku mapa miejsc, które zapewniają komfort i swobodę matkom karmiącym dzieci – zarówno piersią, jak i butelką.
„W Podlaskim Oddziale Wojewódzkim NFZ obsługujemy dziennie setki osób, w tym również rodziców z małymi dziećmi. Zależy nam, aby każdy, kto do nas przychodzi, czuł się komfortowo. Dlatego cieszymy się, iż powstało u nas takie miejsce. To niewielka rzecz, a na pewno ułatwi pobyt wielu mamom, które potrzebują chwili spokoju, aby w komfortowych warunkach nakarmić lub przewinąć swoje dziecko. Jesteśmy dumni, iż dołączamy do grona tych, którzy budują kulturę szacunku i empatii wobec macierzyństwa. Karmienie piersią nie zawsze jest proste ale zawsze się opłaca” – mówi Ewa Kulikowska, zastępca dyrektora ds. świadczeniobiorców i służb mundurowych podlaskiego NFZ.
Podlaski NFZ dba o dostępność
Utworzenie pokoju dla mam karmiących wpisuje się w misję Funduszu, który promuje i wspiera działania na rzecz zdrowia i komfortu pacjentów na każdym etapie życia. W podlaskim NFZ to kolejne udogodnienie dla rodziców, ponieważ od wielu lat istnieje już kącik dla najmłodszych, w którym dzieci mogą bawić się oraz korzystać z edukacyjnych kolorowanek i gier. Są też ułatwienia dla osób ze specjalnymi potrzebami: pętla indukcyjna dla osób niedosłyszących oraz pokój indywidualnej obsługi. W każdy wtorek od 14.00 do 15.00 w salach obsługi klientów NFZ trwa „cicha godzina” w obsłudze. Panują wtedy specjalne warunki: światła są wygaszone lub przyciemnione, a telefony i komunikaty głosowe wyciszone. Rozmowy są prowadzone – zarówno przez pracowników, jak i klientów – w sposób cichy i niezakłócający spokoju.
źródło:
Podlaski Oddział Wojewódzki NFZ