Podsumowanie pierwszej edycji konkursu „Szyld z klasą 2024” w Płocku

1 miesiąc temu

Po raz pierwszy w Płocku odbył się konkurs na najbardziej estetyczny szyld miejski. Ogłoszenie werdyktu miało miejsce podczas przedświątecznego spotkania z lokalnymi biznesmenami, a najlepszym uczestnikom statuetki wręczyli prezydent miasta Płocka, Andrzej Nowakowski oraz jego zastępca, Artur Zieliński.

Triumfatorami i zdobywcami tytułu „SZYLD Z KLASĄ 2024” okazała się Kawiarnia FRAGOLA, prowadzona przez współwłaścicieli spółki PINO – Emilię Szabat i Mariusza Lejmana. Lokal znajduje się na Podolszycach Północnych, przy ulicy Żyznej 6.

Dwa inne miejsca zostały docenione w konkursie. Pierwsze z nich to restauracja Kamienica Smaku, ulokowana przy ulicy Tumskiej 4a, a drugie to sklep Music Square Shop na placu Nowy Rynek 1 w Antypodkowie.

Zespół ds. Estetyki Miasta pracujący w ratuszu przeprowadził ocenę zgłoszonych do konkursu szyldów. Do oceny przyjęto takie kryteria jak: czytelność komunikatu, jakość wykonania, innowacyjność, kreatywność, a także sposób, w jaki szyld współgra z elewacją budynku, na której jest zamontowany.

Świeżo rozstrzygnięty konkurs na najpiękniejszy szyld 2024 roku to jeden z wielu kroków podjętych przez lokalne władze w celu podniesienia jakości przestrzeni publicznej. Prezydent Andrzej Nowakowski wyraził swoje uznanie dla przedsiębiorców, którzy z troską o otaczającą ich przestrzeń efektywnie implementują wymogi uchwały krajobrazowej obowiązującej w Płocku. Laureaci konkursu wykazali się starannością i spójnością w podejściu do wizualnej identyfikacji swoich lokali. Ich szyldy zostały zaprojektowane zgodnie nie tylko z przepisami, ale również z uwzględnieniem charakterystyki otoczenia oraz oferowanych usług.

Zdjęcia nagrodzonych szyldów zostaną wykorzystane do stworzenia płockiego katalogu dobrych praktyk w zakresie ekspozycji szyldów. Wiceprezydent Zieliński wyraził nadzieję, iż będą one inspiracją dla innych sklepów i restauracji, pokazując jak można twórczo i estetycznie dotrzeć do odbiorców. Wyraził też ambicję, iż w kolejnych latach kontynuowane będą poszukiwania pozytywnych przykładów reklam, które swoją estetyką podnoszą wartość otaczającej nas przestrzeni. Na zakończenie gratulował tegorocznym laureatom.

Idź do oryginalnego materiału