Po długim oczekiwaniu, na polskim rynku zadebiutowała nowa Klasa E od Mercedesa. Krajowa premiera odbyła się w warszawski Centrum Praskim Koneser. Uczestniczyli w niej między innymi klienci trójmiejskiego dealera BMG Goworowski, a dzięki uprzejmości firmy, także przedstawiciel naszej redakcji. Do stałej ekspozycji w lokalnych salonach, nowa Klasa E wjedzie na początku października.
Klasa E to najważniejszy model w gamie niemieckiego producenta. Mimo, iż aktualnie to GLC jest liderem sprzedaży, Klasa E, oznaczona w najnowszym wydaniu typoszeregiem W214, pozostaje wzorem Mercedesa.
Historia Klasy E pod taką nazwą, rozpoczęła się w 1993 roku, od liftingu modelu W124, który zyskał wówczas nową nazwę. Jednak historia tego typu modeli w gamie Mercedesa jest znacznie dłuższa, o czym przypominały klasyczne modele pokazane podczas warszawskiego pokazu. Było to między innymi model W120 “Ponton” z lat 50-tych, co interesujące od nowości w naszym kraju(!) oraz W123.
Dzisiejsza Klasa E to wciąż luksusowa, biznesowa limuzyna o wysokim komforcie, przestrzeni i prestiżu. To szlak dla przejścia od silnika spalinowego do napędu elektrycznego, bowiem wszystko wskazuje na to, iż najnowsze wcielenie, będzie ostatnim spalinowym modelem Mercedesa.
Nowa Klasa E dostępna będzie w 3 wersjach nadwoziowych – klasycznej limuzyny, kombi oraz uterenowionej odmianie All-Terrain. Stylistycznie nowy model upodobnił się do pokazanych wcześniej Klasy S oraz C, ale czerpie też z linii elektrycznych modeli EQ. Osłonę chłodnicy z reflektorami łączy błyszcząca powierzchnia przypominająca czarny panel. Trójwymiarowa osłona chłodnicy może być progresywna albo klasyczna, w zależności od linii wyposażenia. Nowa Klasa E jest standardowo wyposażona w wysokowydajne reflektory LED. Opcjonalnie dostępne są reflektory DIGITAL LIGHT, bez lub z funkcją projekcji.
Nowością w tylnej części nadwozia są dwuczęściowe lampy LED o specjalnym wzornictwie: motyw gwiazdy w obu modułach świetlnych zapewnia Klasie E niepowtarzalny wygląd w dzień i w nocy.
Wnętrze, adekwatnie do współczesnego trendu, zdominowane jest przez multifunkcje wyświetlacze. Opcjonalnie Klasa E może być wyposażona w wyświetlacz również dla pasażera z przodu. Osobny moduł stanowi zestaw wskaźników umieszczony w polu widzenia kierowcy.
Ze względu na zwiększenie wymiarów nadwozia, urosła także przestrzeń wewnątrz, dla pasażerów. Kierowca ma o 5 mm więcej miejsca nad głową niż w poprzedniku. Pasażerowie z tyłu czerpią szczególne korzyści z powiększonego o 2 cm rozstawu osi: przestrzeń na kolana i maksymalna przestrzeń na nogi wzrosły, odpowiednio, o 10 i 17 mm. O 25 mm zwiększono szerokość wnętrza na wysokości łokci z tyłu – wartość 1519 mm to niemal poziom Klasy S. Pojemność bagażnika wynosi 540 litrów.
Gama silników to jednostki benzynowe i diesla. Podstawowo mają 2-litry pojemności i moce odpowiednio 204 i 197 KM. W październiku ofertę uzupełnią modele hybrydowe plug-in z mocą systemową 313 KM i 381 KM.
Cennik limuzyny otwiera kwota 269 899,99 zł. Oficjalna premiera nowej Klasy E w trójmieście odbędzie się na początku października.