Mieszkańców powiatu oświęcimskiego czekają dobre wiadomości z torów. PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiedziały kolejny etap prac na linii 94, łączącej Kraków z Oświęcimiem. Wartość zaplanowanych robót sięga ponad 30 mln zł, a efekty odczujemy już w tym roku – zarówno pod względem komfortu, jak i bezpieczeństwa podróży.
Najważniejszą inwestycją na trasie będzie modernizacja mostu kolejowego na rzece Skawie, położonego między Zatorem a Spytkowicami. – Dzięki naprawie stalowej konstrukcji znikną dotychczasowe ograniczenia prędkości, a pociągi będą mogły pokonywać przeprawę z prędkością do 100 km na godzinę – poinformował Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK. Prace mają zostać zakończone do końca listopada.
To jednak nie koniec działań na trasie ważnej dla komunikacji południowej Małopolski. Do końca lipca trwać będą intensywne roboty torowe między Podborami Skawińskimi a Brzeźnicą oraz między krakowskimi stacjami Bonarka i Opatkowice. Specjalistyczne maszyny torowe oczyszczą i ustabilizują nawierzchnię, co przełoży się na poprawę komfortu jazdy i zwiększenie bezpieczeństwa.
Pasażerowie korzystający z kolei w Zelczynie i Wielkich Drogach mogą spodziewać się nowoczesnych peronów. – Dzięki tej modernizacji zostanie ułatwiony dostęp do kolei osobom o ograniczonej możliwości poruszania się – podkreśla Hamarnik.
Jak informują PKP PLK, prace te są kontynuacją wieloletnich inwestycji w linię kolejową 94. Od 2019 roku na trasie Kraków – Oświęcim zmodernizowano już perony w Spytkowicach Kępkach, Brzeźnicy i Półwsi, a nowe przystanki pojawiły się w Zatorze, Skawinie i Krakowie. Całość działań w ciągu ostatnich pięciu lat pochłonęła około 400 mln zł.
Linia kolejowa 94 o długości 64,5 km to jeden z głównych szlaków kolejowych w Małopolsce, a dla mieszkańców Oświęcimia i okolic – najważniejsze połączenie ze stolicą regionu. Inwestycje PKP PLK dają nadzieję na coraz szybsze, wygodniejsze i bezpieczniejsze podróże koleją.



Foto: PKP PLK