Postępy prac na połączeniu Krakowskiej i 1 Maja

3 godzin temu

Po zakończonym remoncie Alei Wojska Polskiego, połączenie ulic Krakowskiej i 1 Maja jest w tej chwili największą inwestycją drogową w naszym mieście. Inwestycją powodującą utrudnienia w ruchu, zwłaszcza w rejonie ronda Mickiewicza, ale w przyszłości znacznie odciążającą zatłoczone Aleje Najświętszej Maryi Panny.

Prace budowlane, zarówno od strony ul. Krakowskiej, jak i 1Maja, dzięki łagodnej zimie postępują prawie bez przerwy. O ich bieżący stan zapytaliśmy rzecznika prasowego Miejskiego Zarządu Dróg w Częstochowie Macieja Hasika:
– Na zadaniu wykonywany był przez ostatni czas przez wykonawcę montaż stalowych belek. Te prace będą postępować i niebawem mamy nadzieję pokazać w pełni te postępy, które są na budowie i zrelacjonować je dla opinii publicznej. Tymczasem już ten stan rzeczy ma miejsce i te belki, które stanowią o przyszłym obiekcie pojawiają się i są opierane na podporach, więc mamy ten widok, który nam będzie przybliżał widok mostu, który będzie wieńczył całość. Mamy nadzieję już za około rok.

Część prac wykonywana jest na tzw. międzytorzu, czyli przestrzeni przed dworcem Częstochowa osobowa, w sąsiedztwie czynnych torów i przy dużej intensywności ruchu kolejowego:
– W tym samym czasie na międzytorzu kolejowym realizowany był kolejny zakres prac, kolejna podpora, która też ma stanowić o sile i o tych fundamentach obiektu mostowego. Dzięki temu będą mogły postępować niebawem kolejne prace i myślę, iż w perspektywie kilku, kilkunastu dni pojawimy się na placu budowy, by w pełni zrelacjonować to wszystko co się dzieje, a te postępy są widoczne, a będą jeszcze bardziej, dlatego też warto być czujnym i wsłuchiwać się w te komunikaty, które będziemy przekazywać z placu budowy. Z placu budowy przypomnijmy jednego z najbardziej strategicznych zadań drogowych i komunikacyjnych w historii naszego miasta, nowa przeprawa przez tory dzielące miasto na pół, alternatywa dla Alei Najświętszej Marii Panny czy Alei Podległości. To jest to też spięcie tych dużych inwestycji, które były realizowane po obu stronach miasta. Z jednej strony nowa Aleja Wojska Polskiego, z drugiej strony nowa Droga Krajowa 46 z nowym śladem, tak zwanym obejściem ul. Św. Barbary przy dworcu Stradom, połączenie właśnie z ul. 1 Maja, więc to jest też bardzo istotne dla tego co się wydarzyło wcześniej i co daje nowe perspektywy na skomunikowanie tych terenów w centrum miasta w przyszłości.

Omawiana inwestycja to docelowo połączenie komunikacyjne o długości 1,2 km od ronda Mickiewicza do skrzyżowania ulic Krakowskiej i Ks. Wróblewskiego. W ramach inwestycji trwa w tej chwili także przebudowa ronda Mickiewicza oraz skrzyżowania ul. Krakowskiej z ul. Ks. Wróblewskiego. Całość kosztować będzie ok. 95 mln zł (z dofinansowaniem blisko 60 mln zł pozyskanym przez miasto z krajowego programu inwestycyjnego Polski Ład). Nowa droga z wiaduktem zostanie wyposażona w ścieżki rowerowe, chodniki, zatoki autobusowe i przejścia dla pieszych. Zainstalowane zostanie nowoczesne oświetlenie uliczne, powstaną również ekrany akustyczne. Finał całości prac jest wyznaczony na końcówkę 2025 roku.

Idź do oryginalnego materiału