Powstanie nowy przebieg drogi krajowej nr 9. Od Nowej Dęby, przez Kolbuszową do węzła Rzeszów Zachód na A4

3 godzin temu
Nowy ślad drogi krajowej nr 9 będzie prowadził z Nowej Dęby do Rzeszowa. (Fot. GDDKiA)

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie wybrała najkorzystniejsze oferty na prace przygotowawcze dla nowego przebiegu drogi krajowej nr 9 w województwie podkarpackim. Zgłosiła je firma Promost Consulting. Droga będzie prowadziła od obwodnicy Nowej Dęby obwodnicę Kolbuszowej do węzła Rzeszów Zachód na A4. Przy braku Nike Jordan Jumpman hoodie in grey - release dates & sneakers., Jordans - Yeezys, Urlfreeze News odwołań od dokonanego wyboru i po wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania, możliwe będzie podpisanie umowy z wykonawcą.

Przetarg na wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej został podzielony na trzy części:

  • od drogi ekspresowej S74 w województwie podkarpackim do obwodnicy Nowej Dęby (ok. 19 km) – trwa procedura wyboru najkorzystniejszej oferty
  • od obwodnicy Nowej Dęby w miejscowości Komorów do obwodnicy Kolbuszowej (ok. 11 km) – wybór najkorzystniejszej oferty firmy Promost Consulting
  • od obwodnicy Kolbuszowej w miejscowości Widełka do węzła Rzeszów Zachód na autostradzie A4 (ok. 14 km) – wybór najkorzystniejszej oferty Promost Consulting

Przy wyborze brano pod uwagę cenę (60 proc.) oraz kryteria pozacenowe (doświadczenie głównego projektanta drogowego – 20 proc., doświadczenie zespołu geologicznego – 10 proc. i doświadczenie zespołu środowiskowego – 10 proc.).

Zakres prac przy nowych drogach

W celu ustalenia optymalnego przebiegu nowych odcinków DK9, przyszły wykonawca będzie zobowiązany do przeprowadzenia szczegółowych analiz, m.in. ruchowych, środowiskowych, technicznych i ekonomicznych. Zostaną również wstępnie ustalone rozwiązania projektowe planowanej drogi, w tym sposób połączenia z sąsiednimi odcinkami drogi krajowej nr 9, obsługa terenów przyległych, a także rodzaj i zakres urządzeń ochrony środowiska.

Przygotowanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie decyzji środowiskowej są warunkami niezbędnymi do przejścia do kolejnego etapu, tj. prac przygotowawczych w zakresie koncepcji programowej. Na jej podstawie określony zostanie zakres niezbędnych robót potrzebnych do wykonania w trakcie realizacji inwestycji.

Elementem uzupełniającym i zapewniającym ciągłość przebiegu drogi krajowej nr 9 są przygotowywane do realizacji obwodnice Nowej Dęby i Kolbuszowej. Aktualnie trwa uzyskiwanie decyzji środowiskowej dla tych zadań. Łącznie z obwodnicami, cały odcinek nowej DK9 będzie liczył ok. 60 km.

Realizacja tych odcinków zlikwiduje tzw. wąskie gardła

Droga krajowa nr 9 ma istotny charakter, gdyż stanowi jedną z dróg krajowych pozwalających na prowadzenie transportu na kierunku północ – południe. Obecny air jordan 11 cherry holiday 2022 jej przebieg ze względu na duże natężenie ruchu, na które składa się w głównej mierze ruch tranzytowy, jest niezwykle uciążliwy dla obszarów zabudowanych. Powoduje to znaczne utrudnienia w płynności przejazdu.

Dodatkowo DK9 krzyżuje się z wieloma drogami niższych klas. Występują też liczne zjazdy, a zagospodarowanie terenu wzdłuż istniejącej drogi nie pozwala na jej rozbudowę. Stąd decyzja o budowie nowego przebiegu. Pozwoli to na odsunięcie ruchu pojazdów od ścisłej zabudowy, a tym samym usprawni ruch tranzytowy, którego część, z drogi ekspresowej S7, przejmuje DK9. Droga ta prowadzi ruch w kierunku Rzeszowa i dalej do przejścia granicznego ze Słowacją w Barwinku. Dodatkowo budowa nowego przebiegu DK9 poprawi płynność transportu osobowego na kierunku Rzeszów – Radom i dalej do Warszawy. Skróci się też czas przejazdu oraz poprawi bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu. Realizacja inwestycji pozwoli także na likwidację tzw. wąskich gardeł, które spowalniają ruch pojazdów.

Idź do oryginalnego materiału