Pracowite wakacje na wrocławskich drogach. Ruszył sezon remontów

4 dni temu

Lato we Wrocławiu to nie tylko czas odpoczynku i wyjazdów, ale także intensywnych prac remontowych. Kiedy ruch na ulicach maleje, miasto i przewoźnicy wchodzą z robotami na główne arterie. W planach są zarówno duże modernizacje, jak i lokalne poprawki — od zielonych torowisk po nowoczesne przystanki wiedeńskie.

„TORYwolucja” na Kosmonautów — największy remont tramwajowy tego lata

Największą inwestycją MPK Wrocław jest w tej chwili kompleksowy remont torowiska na ul. Kosmonautów — głównej arterii zachodniej części miasta. Od końca maja drogowcy i torowcy wymieniają tu ostatni wymagający modernizacji odcinek między ul. Jeżowską a przystankiem „Jeleniogórska”.

— Zdemontowano już sieć trakcyjną i stare szyny, a nowe torowisko będzie zielone. W międzytorzu zasadzone zostaną rośliny, a wzdłuż trasy pojawi się 96 drzew — zapowiada Daniel Misiek, rzecznik MPK Wrocław. — Przebudowywane są przejazdy drogowe, przejścia dla pieszych, a pod ziemią ułożono już rury pod kable zasilające nową sieć.

Remont poprawi komfort podróży, ograniczy hałas i wibracje. Prace nie powodują utrudnień dla kierowców, ale tramwaje do Leśnicy nie kursują. Linie 3, 10 i 20 kończą trasę na Pilczycach, a dalej pasażerów wozi autobus zastępczy 710. Linia 102 została tymczasowo wydłużona. Inwestycję za 15,85 mln zł wykonuje krakowska firma Spaw-Tor. Finał planowany jest na 29 sierpnia.

Przystanek wiedeński na Świdnickiej — bezpieczniej i wygodniej w centrum

W centrum miasta, na zachodniej stronie ul. Świdnickiej, powstaje nowoczesny przystanek wiedeński. Od 19 czerwca drogowcy zajęli pas jezdni przy chodniku — kierowcy i rowerzyści jadą drugim pasem, a autobusy i tramwaje korzystają z torowiska. Ruch pieszych został skierowany do podcieni Arkad.

— Na czas prac przystanek przy księgarni został tymczasowo przeniesiony za skrzyżowanie Piłsudskiego i Bogusławskiego — wyjaśnia Damian Kret, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. Tymczasowa platforma z prefabrykatów zajmuje jeden pas jezdni. Nowy przystanek ma być gotowy 1 września 2025 r., a koszt inwestycji wynosi ok. 980 tys. zł.

Z przystanku tymczasowego korzystają wszystkie linie tramwajowe (2, 6, 7, 17, 20) i autobusowe (A, D, 148 oraz linie nocne 243, 246, 250, 251, 253).

Oławska/Podwale — innowacyjne torowisko z oświetleniem w płytach

Kolejny istotny front prac to skrzyżowanie ul. Oławskiej z Podwalem. 28 czerwca rozpoczęła się tam nowoczesna modernizacja torowiska. Inwestycja obejmuje przejazd drogowo-tramwajowy, przejścia dla pieszych i przejazd rowerowy.

— To pierwsze we Wrocławiu torowisko z prefabrykowanymi, wielkogabarytowymi płytami. W płytach zostanie zintegrowane oświetlenie liniowe, połączone z sygnalizacją świetlną — tłumaczy Daniel Misiek z MPK. — Nowe rozwiązanie zwiększy bezpieczeństwo pieszych, poprawi estetykę i skróci czas montażu.

Oprócz samych płyt wymienione zostaną szyny, powstanie nowa konstrukcja odwodnienia i sieć trakcyjna przejdzie regulację.

Bardzka, Powstańców Śląskich i most Grunwaldzki też w planie

Do harmonogramu prac wpisują się także remonty dużych arterii, jak ul. Bardzka i Powstańców Śląskich. Swoje prace zaplanowało również MPWiK, które wchodzi na most Grunwaldzki. Drogowcy zapowiadają także szybkie remonty chodników, ścieżek rowerowych i mniejsze modernizacje nawierzchni w różnych częściach miasta.

Choć dla kierowców i pasażerów oznacza to lokalne utrudnienia, efektem będzie bardziej komfortowa, bezpieczna i nowoczesna infrastruktura, gotowa na jesienne powroty wrocławian do codziennych tras.

Idź do oryginalnego materiału