Prezydent i rząd po stronie przewoźników

2 godzin temu

W Tęgoborzu odbyła się Ogólnopolska Konferencja pt.: „Szanse i zagrożenia dla polskiego transportu drogowego w zmieniającej się politycznie i gospodarczo Europie” zorganizowana przez Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych „Galicja” i Ogólnopolski Związek Pracodawców Transportu Drogowego. Wzięli w niej udział specjaliści branży transportowej, a także przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury na czele z sekretarzem stanu w Ministerstwie Infrastruktury Stanisławem Bukowcem, który kierunkowo zajmuje się m.in. problemami przewoźników. Przybyli także: doradca Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Alvin Gajadhur, dyrektor Departamentu Transportu Drogowego Olga Tworek oraz przewodniczący komisji infrastruktury Mirosław Suchoń i Andrzej Adamczyk.

Doradca Prezydenta RP odczytał list skierowany do organizatorów 27 konferencji w Tęgoborzu, w którym Prezydent Karol Nawrocki docenił rolę przewoźników w rozwoju polskiej gospodarki oraz wysoką pozycję polskich firm na europejskim rynku przewozów międzynarodowych, a także zadeklarował pomoc w rozwiązywaniu problemów, które ostatnio dotykają środowisko transportowców. Prezydent jest otwarty na rozmowy o inicjatywach legislacyjnych oraz rozwiązaniach systemowych. Alvin Gajadhur poinformował o swoim spotkaniu w kancelarii prezydenta z przedstawicielami stowarzyszeń przewoźników, w trakcie którego omawiano najważniejsze zagadnienia nurtujące branżę transportową. Zostaną one przedstawione prezydentowi. Przewoźnicy z dużą uwagą wsłuchiwali się w wystąpienie dyrektor departamentu Olgi Tworek, przedstawiającej projekty deregulacji wprowadzające ułatwienia m.in. dla właścicieli pojazdów, w tym także dla przedsiębiorców, oraz program dopłat do wymiany tachografów.

Zainteresowanie zebranych na sali Hotelu Litwiński nie zmalało, gdy głos zabrał dyrektor Departamentu Współpracy Międzynarodowej Marcin Rzeszewicz, świeżo po powrocie z Brukseli. Poinformował m.in. o priorytetach programowych Unii Europejskiej dotyczących polityki transportowej. Unia zrewidowała bowiem swoje stanowisko m.in. w sprawie zielonego ładu, przyznając, iż wytyczone cele są zbyt ambitne w odniesieniu do stanu współczesnej techniki. Przewiduje się intensywny rozwój infrastruktury drogowej, jednak priorytetem będzie mobilność wojskowa i tzw. dual use.

Szczegóły konfederacji przedstawimy na łamach najbliższego wydania „Polskiego Trakera”.

Idź do oryginalnego materiału