Problemy pacjentów z przyszpitalnym parkingiem – radna Bożena Bieńkowska wnioskuje o zmiany

4 godzin temu

Bożena Bieńkowska, etatowy członek zarządu powiatu przasnyskiego złożyła na sesji Rady Powiatu Przasnyskiego wniosek o poprawę funkcjonowania parkingu przy szpitalu. Poparli go radni.

– Mieszkańcy skarżą się m.in. na brak szlabanów, który powoduje, iż niektórzy nie zauważają informacji o opłacie za parking; konieczność opłacenia postoju z góry, co w przypadku przedłużającej się wizyty, skutkuje znalezieniem mandatu za szybą auta i na brak elastyczności – osoby wymagające natychmiastowej interwencji medycznej są zmuszone do myślenia o formalnościach związanych z parkowaniem – przekazuje Bożena Bieńkowska.

Do dyrektora Zbigniewa Makowskiego zwraca się z prośbą o następujące zmiany:

  • wprowadzenie systemu szlabanów przy wjeździe i wyjeździe, co umożliwi naliczenie opłaty za rzeczywisty czas postoju lub o zastosowanie bardziej widocznych oznaczeń informujących o obowiązku płatności,
  • możliwości uiszczenia opłaty przy wyjeździe, zamiast „z góry”
  • zwolnienia z opłat osób przywożących pacjentów do Szpitalnego Oddziału Ratunkowego na czas pierwszych kilku godzin oraz możliwość usprawiedliwienia braku płatności po przedstawieniu dokumentów szpitalnych
  • rozważenie alternatywnego systemu kontroli, np. obecności inkasenta, który mógłby informować kierowców o konieczności wnoszenia opłaty, zamiast tylko wystawiać mandaty.

Wnioskująca apeluje także, o rozważenie zmiany firmy zarządzającej parkingiem, w przypadku, gdyby obecna nie godziła się na bardziej elastyczne podejście do potrzeb pacjentów.

Szpitalny system parkingowy zmienił się w październiku ubiegłego roku. Z terenu przed placówką zniknęły, jak podkreślano wówczas – ulegające często awariom – szlabany. W ich miejsce pojawiły się parkomaty. Za całość obsługi parkingu odpowiada wyłoniona w drodze przetargu firma Weip Sp. z o. o. z Gdyni.

ren

Idź do oryginalnego materiału