– Na wiadukcie odbyły się już próby obciążeniowe. realizowane są roboty na nasypach po zachodniej stronie torów kolejowych, a także montaż ekranów akustycznych zgodnie z decyzją środowiskową. Na odcinku ul. Lutyckiej wyłączonym z ruchu, od skrzyżowania z ul. Strzeszyńską do Juraszów, rozpoczęło się układanie masy bitumicznej na jezdni – informuje Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Równolegle prowadzone są roboty związane z włączeniem ulic Szczawnickiej i Hezjoda w nowy układ drogowy, a także połączeniem starego i nowego śladu ul. Lutyckiej. Na początku sierpnia rozpoczną się prace likwidacyjne dotychczasowych przejazdów kolejowych, które w przyszłości zastąpi wiadukt.
Po zakończeniu inwestycji północno-zachodnia część Poznania zyska płynniejszy i bezpieczniejszy układ komunikacyjny. Kierowcy będą mogli przejechać bezkolizyjnie nad torami kolejowymi oraz nad ul. Podolańską, co znacząco skróci czas podróży w tym rejonie.
Zmiany odczują również piesi i rowerzyści, ponieważ w ramach projektu powstanie nowa infrastruktura, zapewniająca komfortowe i bezpieczne połączenia z terenami zielonymi w pobliżu fortu oraz osiedlami Strzeszyna.
Inwestycja realizowana jest we współpracy z PKP Polskie Linie Kolejowe. Zakończenie prac planowane jest na IV kwartał 2025 roku.
– To istotny krok dla mieszkańców Strzeszyna i całej północno-zachodniej części Poznania. Nowa przeprawa poprawi nie tylko komunikację, ale też bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu – podkreślają przedstawiciele spółki PIM.


