Promocja technologii znad Wisły

bialyorzel24.com 1 miesiąc temu

Polska po raz pierwszy przedstawiła swój pawilon na targach MWC w Barcelonie. To jedna z największych imprez technologicznych na świecie, na której dominuje oferta firm z USA i Chin. Impreza zgromadziła 2,700 wystawców.

W polskim pawilonie prezentowało się 10 firm, m.in. Asseco. Fot. Grzegorz Kowalczyk/Business Insider

Poszczególne państwa prezentowały ofertę w ośmiu halach centrum kongresowego Fira Gran Via. Polski pawilon umiejscowiono w hali nr 7. Obok znalazły się pawilony Belgii, Malezji czy południowokoreańskiej prowincji Gyeonggi.

Cieszymy się, iż mamy okazję się zaprezentować. Sądzimy, iż to inicjatywa, która może pomóc w budowie rozpoznawalności – mówił Adam Jac, członek zarządu Nexio Management, firmy, która w pawilonie zaprezentowała robota. Ma być wykorzystywany do celów marketingowych i obsługi klientów w punktach usługowych.

Polska pochwaliła się swoją wersją „dowodu w telefonie”, którą ma już 9 mln Polaków. Aplikacja mObywatel w pierwszej połowie roku zmieni design, tak aby kategorie poszczególnych dokumentów i usług były lepiej uszeregowane. A w przyszłości użytkowników ma wspierać również wmontowany w aplikację wirtualny asystent.

W sumie wytypowano 10 firm, które wystąpiły pod szyldem krajowych technologii. Do największych i powszechnie kojarzonych należały znane m.in. z obsługi informatycznej polskich instytucji państwowych Asseco, Cyfrowy Polsat czy toruński producent urządzeń pomiarowych Apator.

Podczas MWC można było znaleźć też inne ślady polskiej obecności – resort cyfryzacji wyliczał, iż na targach pokazało się 40 „naszych firm”.

tom

Idź do oryginalnego materiału