Otwarto oferty w przetargu na budowę nowego odcinka drogi krajowej nr 25 na odcinku między Biskupicami Ołobocznymi i Ostrowem Wielkopolskim. Wszystkie propozycje znacznie przekraczają kwotę, którą Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zamierzała przeznaczyć na ten cel.
Na przetarg na budowę sześciokilometrowego odcinka nowej, dwujezdniowej krajowej "25" między Biskupicami Ołobocznymi i Ostrowem Wielkopolskim wpłynęło siedem ofert.
Problem w tym, iż wszystkie znacznie przekraczają zakładany budżet.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chciała ten cel przeznaczyć 220 600 000 złotych. Tymczasem najtańsza propozycja opiewa na 266 000 000 złotych. Pozostałe oferty są znacznie wyższe, a najwyższa z nich to aż 508 000 000.
Mimo tak dużej rozpiętości ofert, GDDKiA chce zrealizować inwestycję w latach 2025 - 2028 w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku. Komisja przetargowa przeanalizuje teraz złożone oferty w celu wyłonienia wykonawcy. Głównym kryterium oceny jest wprawdzie cena stanowiąca 55% oceny oferty, ale pod uwagę będą brane również inne kryteria dotyczące przedłużenia gwarancji jakości, m.in. na ekrany akustyczne i obiekty mostowe (45%) czy zagospodarowanie odzyskanego asfaltu.
Wykonawca najpierw będzie musiał zaprojektować nowy odcinek, a następnie go wybudować. Projektowana rozbudowa rozpoczyna się na istniejącej drodze krajowej nr 25 w rejonie miejscowości Biskupice Ołoboczne, a kończy się w rejonie istniejącego węzła Ostrów Wielkopolski Wschód, na skrzyżowaniu dróg S11 i DK25.
Powstaną dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu w każdą stronę, dwa węzły drogowe - w Fabianowie i w Czekanowie. Przebudowane zostaną istniejące drogi bez kolizji z nową trasą, pojawi się też infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.