Przebudowa Alei Jerozolimskich – nowe zmiany w projekcie

2 godzin temu
Sprawdź, jakie postulaty mieszkańców zostały uwzględnione, a które pominięto w nowej wersji projektu!Nowy projekt przebudowy Alei Jerozolimskich – najważniejsze zmianyMZDW opublikował nową wersję dokumentacji dla odcinka drogi wojewódzkiej nr 719 od granicy z Warszawą do skrzyżowania z ul. Partyzantów w Pruszkowie. Projekt przygotowany przez firmę Europrojekt Gdańsk S.A. powstał po serii spotkań konsultacyjnych z mieszkańcami, które odbyły się w grudniu 2023 roku.Podczas spotkań w Michałowicach, Piastowie i Pruszkowie zebrano liczne uwagi dotyczące m.in. skrzyżowań z ulicami Regulską, Wiejską, Platanową, Ogrodową i Słoneczną. W nowej wersji dokumentacji część tych postulatów została uwzględniona – szczególnie te, które poprawiają bezpieczeństwo pieszych i komunikację lokalną.Odcinek drogi wojewódzkiej nr 719 od granicy z Warszawą do skrzyżowania z ul. Partyzantów w Pruszkowie / fot. Monika KomisarczykReguły i Michałowice: zmiany przy Wiejskiej, Platanowej i RegulskiejDzięki postulatom mieszkańców wprowadzono m.in. utrzymanie przejścia dla pieszych przy ul. Wiejskiej, które jest jednym z głównych dojść do Piastowa, kościoła i lokalnych sklepów. Projektant nie widzi przeciwwskazań dla jego wprowadzenia – przejście pozostanie w planach wraz z zatokami autobusowymi po obu stronach Alei.Uwzględniono także sugestie dotyczące zatok autobusowych między ul. Platanową a Wiejską, które zapewnią wygodniejszy dostęp do komunikacji miejskiej. Wprowadzono również przejazdy rowerowe oraz doświetlone przejścia dla pieszych z sygnalizacją wzbudzaną – poprawi to bezpieczeństwo zarówno pieszych, jak i rowerzystów.Kontrowersje wokół skrzyżowania z ul. RegulskąNajwięcej emocji wzbudza przebudowa skrzyżowania Alei Jerozolimskich z ul. Regulską. Mieszkańcy zgłaszali, iż proponowane rozwiązanie utrudni dojazd do posesji i może pogorszyć warunki prowadzenia działalności gospodarczej. Wnioskowano m.in. o poprowadzenie ruchu tranzytowego na poziomie -1, a lokalnego na poziomie „0”, aby ograniczyć wyburzenia i zachować dostępność nieruchomości.Projektant jednak odrzucił ten pomysł, tłumacząc, iż brak rezerwy terenowej i gęsta zabudowa uniemożliwiają realizację takiego rozwiązania. Dodatkowo zaznaczono, iż wymagałoby to licznych wywłaszczeń, co mogłoby wywołać duży sprzeciw społeczny.Jednocześnie część uwag została przyjęta – zrezygnowano z dodatkowych pasów ruchu na mniej obciążonych relacjach, co ma poprawić dostępność terenów przyległych i ograniczyć zajętość działek.Kontrowersje wokół skrzyżowania z ul. Regulską / fot. Monika KomisarczykPostulaty dotyczące ekranów akustycznych i dróg serwisowychMieszkańcy Reguł protestowali przeciwko planowanemu ustawieniu ekranów akustycznych i budowie dróg serwisowych. Ich zdaniem, rozwiązanie to utrudni działalność lokalnym przedsiębiorcom i zaburzy estetykę okolicy. Projektant odpowiedział, iż ostateczna decyzja o budowie ekranów zostanie podjęta dopiero po analizie akustycznej – jeżeli poziom hałasu przekroczy dopuszczalne normy.Drogi serwisowe natomiast mają na celu oddzielenie ruchu lokalnego od tranzytowego i zwiększenie bezpieczeństwa, dlatego nie zostały usunięte z projektu.Co dalej z inwestycją? Termin i sposób zgłaszania uwagZaktualizowany projekt jest dostępny na stronie www.michalowice.pl/rozbudowa719.Uwagi i opinie można przesyłać do 21 listopada 2025 r. bezpośrednio do projektanta – Europrojekt Gdańsk S.A. ([email protected]), z kopią do MZDW ([email protected]) i Gminy Michałowice ([email protected]).Warto pamiętać, iż kolejne spotkania informacyjne nie są przewidziane, dlatego pisemne uwagi to jedyna forma kontaktu z projektantem.Czytaj więcej:
Idź do oryginalnego materiału