Przebudowa DK25 na trasie do Koszalina. Procedury wciąż trwają

3 godzin temu

Mija pół roku od otwarcia ofert w przetargu na przebudowę DK25 na odcinku Mąkowarsko – Obodowo. To oczekiwana inwestycja, ale mimo korzystnych propozycji firm budowlanych procedura wyboru wykonawcy wciąż trwa.

Przebudowa odcinka Mąkowarsko – Obodowo z obejściem miejscowości Dziedno (pomiędzy skrzyżowaniami z drogą powiatową prowadząca do Sośna oraz z drogą wojewódzką nr 237 w kierunku Tucholi) jest zapowiadana od kilku lat. W lipcu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na prace budowlane.

Propozycje firm budowlanych poznaliśmy wraz z końcem sierpnia. Wszystkie mieściły się w budżecie GDDKiA, ale rywalizacja o kontrakt jest zacięta – najtańszą przedstawiła firma Transpol Lider – 86,1 miliona, ale druga w kolejności spółka NDI wyceniła prace jedynie o 800 tysięcy złotych więcej. PolAqua oczekuje 88,7, Strabag – 89,9, PORR – 92,2, Budimex – 92,8, konsorcjum Kobylarnia (lider) i Mirbud – 93,1 a Trakcja 96,1. Swoją propozycję złożyła też spółka Rubau – nie została ona podana z uwagi na uszkodzenie pliku z formularzem oferty.

Przebudowa odcinka Mąkowarsko – Obodowo ma nastąpić w ciągu 19 miesięcy od podpisania umowy. Ta jednak wciąż nie może być zawarta. Dlaczego? – Z racji odwołania od oferty, rozpatrywanego w Krajowej Izbie Odwoławczej, został powołany biegły ds. elektronizacji. Na rezultat będziemy musieli chwilę zaczekać – powiedział nam Sebastian Borowiak, dyrektor bydgoskiego oddziału GDDKiA. To wskazuje, iż odwołanie złożył Rubau. W grze są dwie opcje: albo uznanie wyboru wykonawcy na podstawie złożonych ofert, albo powtórzenie przetargu.

Wypowiedź dyrektora uzyskaliśmy podczas podpisania umowy na projekt i budowę obwodnic Kamienia Krajeńskiego i Sępólna Krajeńskiego; jak się dowiedzieliśmy, sześciokilometrowy odcinek pomiędzy nimi również ma zostać przebudowany – dyrekcja w tym roku zamierza ogłosić przetarg.

Obecnie trwa również opracowywanie dokumentacji dotyczącej rozbudowy DK25 na odcinku Tryszczyn – Mąkowarsko. Zadanie podzielone jest na pięć odcinków: Mąkowarsko – Buszkowo, Buszkowo, Buszkowo – Koronowo, Koronowo – Stopka, Stopka – Tryszczyn. Poszczególne etapy mają być realizowane w latach 2025-2028. Dla dwóch z nich złożono wniosek do burmistrza Koronowa o wydanie decyzji środowiskowej. – Prace nad tymi pięcioma odcinkami idą zgodnie z planem – dodał Borowiak.

Idź do oryginalnego materiału