
Ponad 2 lata (do końca 2027 roku) potrwa przebudowa drogi wojewódzkiej nr 878 na odcinku Tyczyn – Dylągówka. w tej chwili wykonawca prowadzi roboty przygotowawcze w terenie oraz kontynuuje prace nad projektami wykonawczymi. Na trasie jest jeden odcinek z ruchem wahadłowym. W miarę postępu prac, wyłączane będą kolejne. Docelowo między Kielnarową, a Dylągówką będzie 8 odcinków objętych ruchem wahadłowym.
Zadanie realizowane jest z dofinansowaniem z programu Fundusze Europejskie dla Podkarpacia w wysokości 162 543 555,00 zł. Całkowita wartość projektu wynosi 200 453 555,00 zł. Wykonawcą inwestycji jest ANTEX II Sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów „ERBEDIM” Sp. z o.o., Wysowa Mosty Sp. z o.o., zaś inżynierem kontraktu: ZDI sp. z o.o.

Grupą docelową projektu są mieszkańcy środkowej części województwa podkarpackiego, w szczególności powiatu rzeszowskiego. Użytkownikami projektu będą również lokalni przedsiębiorcy, pracownicy, dostawcy, turyści oraz pozostali kierowcy pojazdów poruszający się po drodze wojewódzkiej nr 878. Głównym celem projektu jest rozwój i udoskonalanie zrównoważonej, odpornej na zmiany klimatu, inteligentnej i intermodalnej mobilności na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym, w tym poprawę dostępu do sieci TEN-T. Celem bezpośrednim projektu jest rozwój infrastruktury drogowej, wzrost bezpieczeństwa ruchu oraz poprawa powiązań transportowych w regionie, w tym na obszarach górskich.
Zakres inwestycji obejmuje m.in.:
- – rozbudowę wojewódzkiej nr 878 na odcinku o długości 13,78 km w m. Kielnarowa, Borek Stary, Nowy Borek, Hyżne, Brzezówka, Dylągówka do drogi klasy G o nośności 115 kN/oś,
- – rozbudowę, budowę i przebudowę 25 skrzyżowań z istniejącymi drogami,
- – przebudowę i rozbudowę odcinków innych dróg publicznych (drogi powiatowe i gminne) w strefie skrzyżowań,
- – budowę dodatkowych jezdni,
- – przebudowę i budowę zjazdów publicznych i indywidualnych,
- – przebudowę i budowę zatok autobusowych,
- – budowę i przebudowę chodników,
- – budowę obiektów mostowych, inżynierskich i przepustów pod drogami publicznymi,
- – budowę konstrukcji oporowych,
- – budowę elementów odwodnienia wraz z odcinkową budową sieci kanalizacji deszczowej,
- – odcinkową budowę lub przebudowę sieci oświetlenia drogowego,
- – budowę elementów ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- – budowę kanału technologicznego,
- – przebudowę i zabezpieczenie kolidujących odcinków infrastruktury technicznej m.in. sieci elektroenergetyczne, teletechniczne, gazociągi, kanalizacja sanitarna i deszczowa, wodociągowe.