Przebudowa linii kolejowej Wawer – Otwock. Co z komunikacją zastępczą?

2 godzin temu

W tym roku ma ruszyć przebudowa linii między Wawrem a Otwockiem — wciąż nie ma planów dla komunikacji zastępczej. Jak informowaliśmy w Polskim Radiu RDC, została już podpisana umowa na remont linii kolejowej nr 7 między Warszawą Wawer a Otwockiem.

Utrudnienia dla tysięcy pasażerów

Będzie to powodować wielkie utrudnienia dla tysięcy pasażerów, którzy codziennie dojeżdżają kolejką do Warszawy. Obawiają się między innymi braku miejsc parkingowych przy stacjach oraz iż nie będzie jak dojechać inaczej do pracy.

Jak mówi rzecznik dzielnicy Wawer Piotr Jaszczuk, dzielnica planuje zając się „tymi kwestiami”, ale czeka jednak „na konkretny plan”.

Czekamy od wykonawcy na propozycję co do harmonogramu robót oraz organizacji ruchu podczas prowadzonych prac. I razem z jednostkami miejskimi, z PKP, wykonawcą dołożymy wszelkich starań, żeby inwestycja ta była jak najmniej uciążliwa dla naszych mieszkańców — wskazuje.

Józefów podjął „pewne kroki”

Rzecznik prasowy Józefowa Adam Rotter podkreśla, iż miasto „podjęło już pewne kroki”.

Miasto Józefów stara się zabezpieczyć jak najwięcej miejsca na parkingi. Dysponujemy np. działką w Michalinie, którą chcemy zaadaptować na tymczasowy parking. Prowadzimy również rozmowy z właścicielami działek prywatnych. o ile chodzi o zmiany w organizacji ruchu, to jeszcze nie napadły żadne decyzje — zastrzega.

W ramach inwestycji kolejarze przebudują linię na odcinku ośmiu przystanków: Anin, Międzylesie, Radość, Miedzeszyn, Falenica, Michalin, Józefów, Świder i Otwock.

Po zakończeniu prac i uzyskaniu wszystkich niezbędnych dokumentów czas przejazdu między Warszawą a Lublinem ma skrócić się do około 90 minut.

Idź do oryginalnego materiału