Przebudowa Mostu Chrobrego i skrzyżowania Wierzbięcice-Matyi: duże zmiany dla pasażerów komunikacji miejskiej

8 godzin temu

Z uwagi na zamknięcie w dniu 3 listopada przejazdu dla tramwajów od Garbar do Śródki konieczne jest przygotowanie trasy od placu Gwarnego do Małych Garbar do obsługi tramwajowej na najbliższe około 3 lata. Prace są podzielone na 2 etapy.

W pierwszym etapie, od 3 listopada (przez około 2 tygodnie) przeprowadzone będą prace remontowe w obrębie torowiska tramwajowego na placu Wielkopolskim. W tym czasie niemożliwy będzie przejazd tramwajów od węzła Okrąglak do przystanku Małe Garbary. Po zakończeniu tych prac, tramwaje będą już mogły kursować z pl. Gwarnego do pl. Wielkopolskiego.

Komunikację zastępczą zapewni autobus „za tramwaj” T 7, który z ronda Śródka będzie kursował do Alej Marcinkowskiego. Dla pasażerów chcących dojechać z okolic Śródki do centrum (i na odwrót) najszybciej i najwygodniej będzie skorzystanie z dwóch bezpośrednich linii tramwajowych: 5 i 8. Czas przejazdu tramwajów obu linii z Ronda Śródka przez most Rocha do przystanku Al. Marcinkowskiego to około 9 minut.

W drugim etapie (także przewidzianym na ok. 2 tygodnie, ale część prac będzie wykonywana równolegle z I etapem) rozpocznie się montaż rozjazdu torowego umożliwiający dojazd do przystanku końcowego/początkowego Małe Garbary i zmianę przez tramwaj kierunku jazdy. Po zakończeniu tych prac, gotowy będzie docelowy układ komunikacyjny zaplanowany na czas budowy nowych mostów Chrobrego. Do przystanku Małe Garbary będą kursować tramwaje 2 linii, a jednej do pl. Wielkopolskiego. Trasa linii zastępczej T7 zostanie skrócona do Małych Garbar.

Wcześniejsze wykonanie powyższych prac pozbawiłoby pasażerów możliwości dojazdu z centrum trasą do Śródki w momencie wciąż czynnego mostu Chrobrego. Co więcej, budowa rozjazdu torowego w ogóle wykluczyłaby możliwość przejazdu tramwajów w kierunku Śródki, dlatego taka możliwość nie była brana pod uwagę. Tym bardziej w sytuacji zwiększonego ruchu pasażerskiego od początku roku szkolnego i akademickiego oraz podczas obsługi okresu Wszystkich Świętych. Na przełomie października i listopada tramwaje są podstawowym środkiem dojazdu na cmentarze dla tysięcy mieszkańców.

Od 3 listopada (przez około 2 tygodnie) przeprowadzone będą prace remontowe w obrębie torowiska tramwajowego na placu Wielkopolskim. W tym czasie niemożliwy będzie przejazd tramwajów od pl. Gwarnego do przystanku Małe Garbary. Po zakończeniu tych prac, tramwaje będą mogły kursować z pl. Gwarnego do pl. Wielkopolskiego.

Linie numer 7, 8 i 17 będą funkcjonowały na zmienionych trasach, uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza na linii nr T 7 ze Śródki do przystanku Marcinkowskiego oraz dodatkowa linia tramwajowa numer 28 z Ogrodów do centrum.

„Siódemka” będzie miała skróconą trasę do pętli Zawady, tramwaje linii numer 8 przez cały czas będą kursować z Miłostowa na Ogrody, ale objazdem w centrum i Jeżycach. Tramwaj pojedzie m.in. przez Kraszewskiego i rondo Kaponiera oraz Św. Marcin i most Św. Rocha. Z uwagi na zmianę w kursowaniu linii nr 8, w celu wzmocnienia komunikacji w osi ulicy Dąbrowskiego oraz na Fredry i trasie przez centrum zostanie uruchomiona dodatkowa linia tramwajowa nr 28 z Ogrodów przez Dąbrowskiego, Fredry i Św. Marcin do przystanku Marcinkowskiego.

Linia nr 17 zostanie przekierowana na Winogrady, a część obecnej trasy „siedemnastki” zostanie obsłużona istotnie zmienioną linią numer 2, na której kursy będą się odbywały ze Starołęki, przez Górny Taras Rataj i trasę kórnicką do centrum, a następnie przez Górną Wildę na Dębiec.

Tramwaje na trasie „katedralnej” zastąpi autobus linii T 7, kursujący od Ronda Śródka do przystanku Marcinkowskiego.

Z kolei autobusy na liniach nr 167 oraz 911 podczas remontu mostu Chrobrego pojadą ulicą Garbary prosto i dalej przez most Królowej Jadwigi do Dworca Rataje. Zapewni to dogodną przesiadkę na linie tramwajowe na przystanku Plac Bernardyński.

Dla pasażerów chcących dojechać z okolic Śródki do centrum (i na odwrót) najszybciej i najwygodniej będzie skorzystanie z dwóch bezpośrednich linii tramwajowych: 5 lub 8. Tramwaje na obu liniach pojadą przez most Św. Rocha. Przykładowo czas przejazdu tramwaju linii numer 5 i 8 z Ronda Śródka przez most Rocha do:

– przystanku Wrocławska to około 7 minut,

– przystanku Al. Marcinkowskiego to około 9 minut,

– przystanku Gwarna to około 12 minut

Zmiany z powodu zamknięcia węzła Wierzbięcice

Także od 3 listopada rozpocznie się budowa trasy tramwajowej na ulicy Ratajczaka. Z uwagi na fakt, iż w pierwszej kolejności przebudowany zostanie węzeł Wierzbięcice, tramwaje linii numer 6, 12 i 18 nie będą mogły kursować trasami na ulicach Królowej Jadwigi (od Towarowej do Półwiejskiej) i Wierzbięcice (linia nr 10).

„Szóstka” i „dwunastka” z przystanku Poznań Główny zostaną skierowane ulicą Towarową do centrum i pojadą objazdem przez Św. Marcin, Al. Marcinkowskiego, Podgórną i Strzelecką do węzła AWF i dalej trasami na Miłostowo (linia nr 6) i na Starołękę (linia nr 12).

„Dziesiątka” z Dębca skieruje się przez ulicę 28 Czerwca 1956 r., Hetmańską i Głogowską na Łazarz, a następnie pojedzie stałą trasą na Naramowice.

Z kolei linia nr 18 w celu obsługi Wildy będzie kursować ulicami Głogowską i Hetmańską a następnie przez Górną Wildę do Królowej Jadwigi.

Pasażerowie chcący dojechać z rejonu Dworca Głównego PKP na Wildę mogą skorzystać z autobusowej linii numer 171.

Szczegółowy przebieg linii od 3 listopada z uwagi na zamknięcie mostu Chrobrego i węzła Wierzbięcice

Linie tramwajowe – tłustym drukiem zaznaczono zmieniony przebieg

Linia nr 1 – skrócenie linii do pętli Budziszyńska

BUDZISZYŃSKA – Grunwaldzka – Reymonta – Hetmańska – Żegrze – Chartowo – Piaśnicka – Szwajcarska – FRANOWO

Linia nr 2 – zmiana trasy, skierowanie linii na Starołękę

DĘBIEC PKM – 28 Czerwca 1956 – Górna Wilda – Królowej Jadwigi – Rondo Rataje – Jana Pawła II – trasa Kórnicka – Chartowo – Żegrze – Hetmańska – Starołęcka – STAROŁĘKA PKM

Linia nr 3 – bez zmian

BŁAŻEJA – Naramowicka – Przełajowa – Winogrady – Pułaskiego – Roosevelta – Święty Marcin – Aleje Marcinkowskiego – Podgórna – pl. Bernardyński – Mostowa – Kórnicka – trasa Kórnicka – Chartowo – Żegrze – Unii Lubelskiej – UNII LUBELSKIEJ

Linia nr 5 – bez zmian

GÓRCZYN PKM – Głogowska – Matyi – Towarowa – Św. Marcin – Aleje Marcinkowskiego – Podgórna – pl. Bernardyński – Mostowa – Kórnicka – Jana Pawła II – Podwale – ZAWADY

powrót:

ZAWADY – Rondo Śródka – Jana Pawła II Kórnicka – Mostowa – pl. Bernardyński – Podgórna – Al. Marcinkowskiego – pl. Wolności – 27 Grudnia – Gwarna – Św. Marcin – Towarowa – Matyi – Głogowska – GÓRCZYN PKM

Linia nr 6 – wydłużenie linii do Junikowa, zmiana trasy przez centrum (objazd ulicy Królowej Jadwigi)

JUNIKOWO – Grunwaldzka – Roosevelta – Most Dworcowy – Towarowa – Św. Marcin – Aleje Marcinkowskiego – Podgórna – Strzelecka – Królowej Jadwigi – Rondo Rataje – Jana Pawła II – Rondo Śródka – Warszawska – MIŁOSTOWO

powrót:

MIŁOSTOWO – Warszawska – Rondo Śródka – Jana Pawła II – Rondo Rataje – Królowej Jadwigi – Strzelecka – Podgórna – Marcinkowskiego – pl. Wolności – 27 Grudnia – Gwarna – Św. Marcin – Towarowa – Most Dworcowy – Roosevelta – Grunwaldzka – JUNIKOWO

Linia nr 7 – skrócenie linii do pętli Zawady

OGRODY – Przybyszewskiego – Reymonta – Hetmańska – Zamenhofa – Jana Pawła II – Rondo Śródka – ZAWADY

Linia nr 8 – zmiana trasy na Jeżycach i w centrum

OGRODY – Dąbrowskiego – Kraszewskiego – Zwierzyniecka – Rondo Kaponiera – Św. Marcin – Aleje Marcinkowskiego – Podgórna – pl. Bernardyński – Mostowa – Kórnicka – Jana Pawła II – Rondo Śródka – Warszawska – MIŁOSTOWO

powrót:

MIŁOSTOWO – Warszawska – Rondo Śródka – Jana Pawła II – Kórnicka – Mostowa – pl. Bernardyński – Podgórna – Al. Marcinkowskiego – pl. Wolności – 27 Grudnia – Gwarna – Św. Marcin – Rondo Kaponiera – Zwierzyniecka – Kraszewskiego – Dąbrowskiego – OGRODY

Linia nr 9 – bez zmian

PIĄTKOWSKA – Witosa – os. Winiary – Winiarska – Wołyńska – Małopolska – al. Wielkopolska – Pułaskiego – Fredry – Gwarna – Św. Marcin – Aleje Marcinkowskiego – Strzelecka – Królowej Jadwigi – Górna Wilda – 28 Czerwca 1956 r. – DĘBIEC PKM

Linia nr 10 – zmiana trasy, przejazd przez Łazarz zamiast przez Wildę

DĘBIEC PKM – 28 Czerwca 1956 r. – Hetmańska – Głogowska – Roosevelta – Pułaskiego – Winogrady – Przełajowa – Naramowicka – al. Praw Kobiet – BŁAŻEJA

Linia nr 11 – bez zmian

PIĄTKOWSKA – Witosa – os. Winiary – Winiarska – Wołyńska – Małopolska – al. Wielkopolska – Pułaskiego – Roosevelta – Głogowska – Hetmańska – Unii Lubelskiej – UNII LUBELSKIEJ

Linia nr 12 – zmiana trasy w centrum (objazd ulicy Królowej Jadwigi)

SOBIESKIEGO – Trasa PST – Głogowska – Most Dworcowy – Towarowa – Św. Marcin – Aleje Marcinkowskiego – Podgórna – Strzelecka – Królowej Jadwigi – Rondo Rataje – Zamenhofa – Starołęcka – STAROŁĘKA PKM

Powrót od Al. Marcinkowskiego: przez pl. Wolności, 27 Grudnia i Gwarną.

Linia nr 13 – bez zmian

JUNIKOWO – Grunwaldzka – Rondo Kaponiera – Św. Marcin – Aleje Marcinkowskiego – Podgórna – pl. Bernardyński – Mostowa – Kórnicka – Jana Pawła II – Zamenhofa – Starołęcka – STAROŁĘKA PKM

Linia nr 14 – bez zmian

SOBIESKIEGO – trasa PST – Głogowska – GÓRCZYN PKM

Linia nr 15 – bez zmian

SOBIESKIEGO – trasa PST – Roosevelta – Bukowska – Grunwaldzka – JUNIKOWO

Linia nr 16 – bez zmian

SOBIESKIEGO – Trasa PST – Fredry – Gwarna – Święty Marcin – Aleje Marcinkowskiego – Podgórna – pl. Bernardyński – Mostowa – Kórnicka – trasa Kórnicka – Piaśnicka – Szwajcarska – FRANOWO

Linia nr 17 – zmiana trasy, przekierowanie linii na Winogrady

GÓRCZYN PKM – Matyi – Towarowa – Święty Marcin – Gwarna – Fredry – Roosevelta – Pułaskiego – Winogrady – Murawa – POŁABSKA

Linia nr 18 – wydłużenie trasy, tramwaj z mostu Dworcowego pojedzie Głogowską i Hetmańską a następnie przez Wildę (ul. Górna Wilda) do Królowej Jadwigi

OGRODY – Dąbrowskiego – Roosevelta – Głogowska – Hetmańska – 28 Czerwca 1956 r. – Górna Wilda – Królowej Jadwigi – Rondo Rataje – Jana Pawła II – Trasa Kórnicka – Piaśnicka – Szwajcarska – FRANOWO

Linia nr 19 – bez zmian

POŁABSKA – Murawa – Winogrady – Pułaskiego – Fredry – Gwarna – Św. Marcin – Aleje Marcinkowskiego – Strzelecka – Królowej Jadwigi – Górna Wilda – 28 Czerwca 1956 r. – DĘBIEC PKM

Linia nr 28 – dodatkowa linia wzmacniająca komunikację wzdłuż ul. Dąbrowskiego i w centrum

OGRODY – Dąbrowskiego – Fredry – Gwarna – Św. Marcin –MARCINKOWSKIEGO – plac Wolności – Fredry – Dąbrowskiego – OGRODY

Linie autobusowe – tłustym drukiem zaznaczono zmieniony przebieg

Linia nr T7 – dodatkowa linia zapewniająca komunikację pomiędzy Śródką a centrum (Aleje Marcinkowskiego), z uwagi na zamknięcie dla tramwajów trasy „katedralnej”

RONDO ŚRÓDKA – Wyszyńskiego – Estkowskiego – Małe Garbary – Wolnica – ALEJE MARCINKOWSKIEGO

Linia nr 167 – skierowanie linii przez Garbary do ronda Rataje

RADOJEWO – Piołunowa – Radojewo – Naramowicka – al. Praw Kobiet – Naramowicka – Szelągowska – Garbary – Królowej Jadwigi – Krzywoustego – RONDO RATAJE

powrót:

RONDO RATAJE – Krzywoustego – Kazimierza Wielkiego – Mostowa – Garbary – Szelągowska – Naramowicka – al. Praw Kobiet – Naramowicka – Radojewo – Piołunowa – RADOJEWO

Linia nr 190 – skrócenie trasy do węzła AWF

SOBIESKIEGO – Jaroczyńskiego – Wojciechowskiego – Piątkowska – Słowiańska – Szelągowska – Garbary – AWF

powrót:

AWF – Kazimierza Wielkiego – Mostowa – Garbary – Szelągowska – Słowiańska – Piątkowska – Wojciechowskiego – Jaroczyńskiego – OS. SOBIESKIEGO

Linia nr 911 – skierowanie linii przez Garbary do ronda Rataje

BIEDRUSKO PARK – Biedrusko/Zjednoczenia – Biedrusko/Poznańska – Radojewo – Naramowicka – al. Praw Kobiet – Naramowicka – Szelągowska – Garbary – Królowej Jadwigi – Krzywoustego – RONDO RATAJE

powrót:

RONDO RATAJE – Krzywoustego – Kazimierza Wielkiego – Mostowa – Garbary – Szelągowska – Naramowicka – al. Praw Kobiet – Naramowicka – Radojewo – Biedrusko/Poznańska – Biedrusko/Zjednoczenia – BIEDRUSKO PARK

Dodatkowe zmiany na liniach podmiejskich

Linia nr 320

  • Wybrane kursy (oznaczone w rozkładzie jazdy) w dni robocze, soboty oraz niedziele i święta realizowane będą do przystanku Kicin Pętla z wjazdem lub bez wjazdu na przystanek Koziegłowy Zakłady Drobiarskie.
  • Nastąpi korekta godzin odjazdów we wszystkie dni tygodnia.

Rozkład jazdy linii nr 320 został dodatkowo skorygowany i uwzględnia od 3 listopada br.:

– wydłużenie dodatkowo sześciu par kursów do przystanku Kicin/Pętla w dni robocze. Są to kursy z przystanku Rondo Śródka o godzinie 5:23, 9:02, 10:35, 13:20, 14:40 i 16:35. Kursy z przystanku Kicin/Pętla o godzinie 6:06, 9:50, 11:02, 13:55, 15:25 oraz 17:22. Dodatkowo kurs z przystanku Kicin/Pętla o godzinie 7:03 przesunięty będzie na 7:05.
– wjazd na przystanek Koziegłowy/Zakłady Drobiarskie w dni robocze kursem o godzinie 22:07 z przystanku Kicin/Pętla,
· wjazd na przystanek Koziegłowy/Zakłady Drobiarskie w niedziele i święta o godzinie 22:26 z przystanku Kicin/Pętla.

Linia nr 321 – zmiana trasy, wydłużenie trasy do rejonu szpitali z ulicy Wrzoska

KICIN PĘTLA – Kicin/Poznańska – Koziegłowy/Poznańska – Gdyńska – Bałtycka – Serbska – Aleje Solidarności – Dojazd – WRZOSKA SZPITALE

Linia nr 341 – zmiana trasy

PRZEBĘDOWO PĘTLA – M. Goślina/Rogozińska – M. Goślina/Kolejowa – M. Goślina/Wojska Polskiego – M. Goślina/Poznańska – M. Goślina/Długa – M. Goślina/Kutrzeby – Szlachęcin/ – Bolechowo-Os./Obornicka – Owińska/Bydgoska – Owińska/Poznańska – Miękowo/Poznańska – Czerwonak/Gdyńska – Koziegłowy/Gdyńska – Koziegłowy/Piaskowa – Koziegłowy/Poznańska – Gdyńska – Bałtycka – Hlonda – Podwale – RONDO ŚRÓDKA

Idź do oryginalnego materiału