

Ulica Przemysłowa łączy drogę krajową nr 57 (ul. Makowską) z drogą powiatową (ul. Leszno). Samorząd Przasnysza dostrzegł jej istotność, z punktu widzenia wykorzystywania drogi pod usługi i przemysł. Odcinek początkowo mało znaczący, z czasem stał się dość intensywnie użytkowaną trasą. Zwiększony ruch powoduje zaś, iż w drodze coraz częściej powstają wyrwy i zapadliska.
Miasto na przebudowę ulicy pozyskało pieniądze z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w kwocie 3 603 635,08 zł. Całkowity koszt zadania oszacowano z kolei na 4 504 543,85 zł. Ogłoszono przetarg. Chętnych do wykonania inwestycji stawiło się aż siedmiu. Co interesujące i co nie zdarza się zbyt często, wszystkie zaproponowane kwoty są dużo niższe niż ta, zaplanowana przez samorząd.
Oto one:
- GUTBRUK inż. Tomasz Gutowski, Kaki Mroczki 1 – 3 520 762,02 zł;
- Marzanna Zofia Kucińska BLIŹNIACZEK, Gąsocin, – 2 961 514,67 zł;
- Konsorcjum: AMSTONE Sp. z o.o., Ostrołęka, – Lider Konsorcjum, Firma Drogowo Budowlana AMSTONE Patrycja Mielnicka, Łazy – Partner Konsorcjum – 3 550 669,70 zł;
- Przedsiębiorstwo-Drogowo Mostowe S.A., Suwałki – 2 960 235,43 zł;
- Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów, Mińsk Mazowiecki – 2 694 233,24 zł;
- DOMOST Sp. z o.o., Małkinia Górna – 3 566 593,78 zł;
- Pone Viam Jarosław Nowak, Ostrołęka – 3 117 177,08 zł.
Na ostateczne rozstrzygnięcie przetargu przyjdzie jeszcze chwilę poczekać. To co już zapowiedział samorząd, to fakt, iż kolejnym zamierzeniem będzie ulica Targowa i połączenie jej poprzez ul. Gołymińską z Szosą Ciechanowską.
– Chcemy stworzyć łatwiejsze warunki komunikacyjne dla mieszkańców, jednocześnie tworząc dobre środowisko inwestycyjne w tym obszarze. Zadania realizowane będą przy wsparciu środków zewnętrznych, aby minimalizować obciążenie budżetu Miasta – przekazuje zastępca burmistrza Łukasz Machałowski.
ren